مبانی فلسفی پژوهش پدیدارشناسی با فرمت پاورپوینت

مبانی فلسفی پژوهش پدیدارشناسی با فرمت پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
68kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

مبانی فلسفی پژوهش پدیدارشناسی با فرمت پاورپوینت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه مبانی فلسفی پژوهش پدیدارشناسی می باشد که با فرمت پاورپوینت درحجم ۱۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن مبانی فلسفی پژوهش پدیدارشناسی:

نیاز به تحقیق کیفی

تغییرات سریع اجتماعی و در نتیجه آن تنوع زیست جهان به شکل روز افزونی محققان را با زمینه های اجتماعی و دیدگاههای جدیدی مواجه ساخته است این مسائل بقدری برای آنان نوظهورو متنوع اند که روشهای سنتی (روشهای قیاسی) برای شناخت آنان پاسخگو نیست. بدین جهت تحقیق اجتماعی به شکل فزاینده ای وادار به استفاده از روشها و استراتژیهای جدید (روشهای استقرائی) شده اند.

بعبارت دیگر روشهای قیاسی از مفاهیم دانش نظری پیشینی متاثرند اما در شیوه های نوین نظریه ها بر اساس مطالعات تجربی تدوین می شوند.

پژوهش کیفی به عنوان جنبشی اصلاح گرایانه از سال ۱۹۷۰ در دانشگاهها شروع شد.

این پژوهش تلاش و کوششی اندیشمندانه برای معنادار کردن واقعیات است. ابعاد پژوهش کیفی یک عملکرد تلفیقی برای پژوهشگران دارد (Jones, 2004 ).

نورمن دنزین و یووانا لینکلن پیشنهاد کردند: پژوهش کیفی ماهیتاً چند روشی است و متضمن رویکردی تفسیری و طبیعت گرایانه به موضوع مورد مطالعه است. این بدان معناست که پژوهشگران کیفی، اشیاء رادر موقعیتهای طبیعی آنها مطالعه می کنند و می کوشند پدیده ها را برحسب معناهایی که مردم به آنها می دهند، مفهوم سازی یا تفسیر کنند ( بورگ و گال ، ۱۳۸۳).

پژوهش پدیدارشناسی

پژوهش پدیدارشناسی یکی از پرکاربردترین سنت های پژوهش کیفی می باشد. پدیدارشناسی مطالعه دنیای فردی است، دنیا به عنوان اینکه ما آن را چگونه تجربه می‌کنیم قبل از آنکه در مورد آن بیندیشم یا در مورد آن مفهوم سازی کنیم یعنی تجربه بلا واسطه و فوری دنیا بدون آنکه از طریق پیش داوری‌ها و ایده‌های نظری به تصویر کشیده شود….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید