پاورپوینت بازارها و نهاد های مالی صندوق های بازنشستگی

پاورپوینت بازارها و نهاد های مالی صندوق های بازنشستگی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
4,900 تومان

کاربران عزیز ،در این بخش پاورپوینت درس بازارها و نهاد های مالی مبحث صندوق های بازنشستگی در ۱۶ اسلاید که قابل ویرایش هم می باشد در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت درس بازارها و نهاد های مالی مبحث صندوق های بازنشستگی ، چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۲

صندوق های بازنشستگی

بازنشسته :

عدم اشتغال به کار بیمه شده به سبب رسید ن به سن بازنشستگی مقرر در قانون

صندوق بازنشستگی :

به صندوقی گویند که توسط کارفرما برای حفظ و مدیریت سرمایه کارمندان شرکت تأسیس شده و وجوه سرمایه‌گذاری شده در این صندوق، توسط کارفرما و کارمندان جمع‌آوری شده‌است.هدف اصلی تأسیس این صندوق‌ها، افزایش دارایی آن و سودآوری با درآمد ثابت، برای آن دسته از کارکنانی است، که به سن بازنشستگی رسیده‌اند .

صندوق های بازنشستگی از این لحاظ که اقدام به جمع آوری وجوه مالی خرده سرمایه گذاران و سرمایه گذاری آن در بازار مالی میکنند شبیه شرکت های بیمه و صندوق های مشترک سرمایه گذاری هستند .

شرکت های بیمه و صندوق های مشترک سرمایه گذاری عمده ترین تامین کنندگان صندوق های بازنشستگی محسوب میشوند . صندوق های سرمایه گذاری که در صندوق های بازنشستگی سرمایه گذاری میکنند تا زمانی که وجوه مالی خود رادر صندوق نگهداری کنند از پرداخت مالیات معاف هستند .

محتوای اسلاید ۱۵

مباحث بین الملل :

سیستم های بازنشستگی به اشکال مختلفی در اقصی نقاط دنیا فعالیت میکنند . حتی در اروپا نیز سیستم های بازنشستگی مختلفی وجود دارد .انگلیس و سوییس دارای طرح های بازنشستگی عمومی هستند در حالیکه در فرانسه از سیستم پرداخت مزایا بر مبنای دریافتی از مشارکت کنندگان استفاده می کنند . نحوه مشارکت کارکنان در سیستم بازنشستگی و مزایایی که دریافت میکنند یکی از عوامل تمایز این سیستم ها میباشد .

برای مثال فرانسه و آلمان از جمله کشورهایی است که در آن رابطه میان مزایایی که افراد در بازنشستگی دریافت می کنند و مبلغی که آنها در طول سنوات کاری پرداخت می کنند به نسبت ضعیف است در نتیجه به افرادی که در سال های اولیه شکل گیری صندوق بازنشسته می شدند مزایای خوبی را پرداخت میکردند در نتیجه بسیاری از کشورها بعدها برای تامین مالی وجوه مورد نیاز با مشکلاتی مواجه می شدند .

در طیف دیگری از کشورها از جمله ایتالیا و انگلیس رابطه محکمی میان پرداخت های فرد و مزایای دریافتی در بازنشستگی وجود دارد .اصلاحاتی که در سیستم بازنشستگی کشورها رخ داده اغلب در جهت کاهش مزایا و توسعه صندوق ها بوده است . در برخی از کشورها این اصلاحات شامل افزایش سن دریافت مزایای بازنشستگی بوده که می تواند با تشویق کارکنان به افزایش دوره کاری سبب افزایش سن امید به زندگی نیز شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید