پاورپوینت درس تفسیر موضوعی قرآن

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
18,000 تومان 10,000 تومان٪44 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این پست دانلود فایل پاورپوینت درس تفسیر موضوعی قرآن با موضوع : مواردی از اعجاز علمی قرآن کریم می باشد که با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه

قرآن کریم معجزه ی جاوید آخرین فرستاده خدا، حضرت محمد (ص) است. این کتاب بیانگر سخن حق تعالی است که با وحی و به زبان عربی فصیح بر ایشان نازل شد. از زمان نزول قرآن تاکنون کتاب ها و تالیفات زیادی در زمینه تفاسیر و اعجاز قرآن نوشته شده است.  از آن جهت است که این سخنان از منبع سرشار علم و حکمت الهی نشات گرفته است و از سرچشمه علم بی پایان حکایت دارد شاید در ابتدا بسیاری به مفاهیم علمی عمیق این کلام الهی پی نمی بردند اما با مرور زمان و در اثر پیشرفت علم و دانش پرده هایی از این معجزات علمی قرآن کریم برداشته شد.

برخی از اعجاز علمی، اشاراتی به برخی اسرار آفرینش و طبیعت دارد. در ادامه به گوشه ای از معجزات موجود در قرآن اشاره و درباره ی آنها به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

قرآن و هواشناسی

أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ یُزْجِی سَحَابًا ثُمَّ یُؤَلِّفُ بَیْنَهُ ثُمَّ یَجْعَلُهُ رُکَامًا فَتَرَى الْوَدْقَ یَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ وَیُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ مِنْ جِبَالٍ فِیهَا مِنْ بَرَدٍ فَیُصِیبُ بِهِ مَنْ یَشَاءُ وَیَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ یَشَاءُ یَکَادُ سَنَا بَرْقِهِ یَذْهَبُ بِالْأَبْصَارِ‌(نور/۴۳)

«آیا ندیدی که خدا ابرها را (از هر طرف) می‌راند، آن‌گاه آن‌ها را به هم می‌پیوندد، سپس متراکم می‌سازد، آن‌گاه باران را بنگری که از میان آن (ابر) بیرون می‌آید؟! و (نیز) از آسمان، از آن کوه‌ها که در آنجا است تگرگ فرو می‌بارد و به هرکه بخواهد آن را می‌زند و از هر که بخواهد بازش می‌دارد، روشنی برقش نزدیک است که (روشنی) دیده‌ها را از بین ببرد!».

فهرست پاورپوینت درس تفسیر موضوعی قرآن:

مقدمه

قرآن و هواشناسی

رقیق تر بودن هوا در ارتفاعات

قرآن و زمین شناسی

حرکت زمین

قرآن و اقیانوس شناسی

جایگاه و مسیر مشخص ستارگان

قانون جاذبه

تزیین آسمان با ستارگان

انفجار بزرگ

منابع و مآخذ

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.