پاورپوینت فصل نهم کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
14,000 تومان 7,800 تومان٪44 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این پست دانلود فایل پاورپوینت فصل نهم : روابط اجتماعی (آیین مهرورزی) از کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم تالیف توسط: عبدالکریم بهجت‌پور، محمدعلی رضایی اصفهانی، ابراهیم کلانتری، علی نصیری می باشد که با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت فصل نهم کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم:

محتوای اسلاید ۵

۱.روحیات اخلاقی وراثتی

بخشی از عوامل را می باید در روحیات راسخ یا نیمه راسخ اشخاص جستجو کرد که عوامل وراثتی، نوع تربیت خانوادگی و اجتماعی ـ به ویژه در مراحل اولیه رشد و نمو ـ در پیدایش و ماندگاری آنها مؤثر است . بی تردید برخی از افراد شخصیت وجودی اشان با شادی سرشته شده و شماری نیز سرشتشان یا عبوس بودن و درون گرائی عجین گشته است .

تجربه نیز اثبات کرده که انسان با خواست واراده خود می تواندباعث رشد یا پس رفت روحیات اخلاقی اش شود .

محتوای اسلاید ۱۲

مصادیق رفتارهای عادلانه و محسنانه

۳.بخشی از رفتارهای اجتماعی در عرصه قراردادها و دادوستدهای مالی روی می دهد .در آموزه های اسلامی به شدت غشّ در معامله (مخلوط کردن متاع معیوب با کالای سالم ) ، پنهان سازی عیب کالا ، ستایش کاذب از جنس و … نکوهش شده است . پیام بلند قرآن در این باب که بارها تکرار شده ـ و از آن ضرئرت صداقت ، و پرهیز از هر گونه دروغ و نیرنگ در همه قرارداداهای اجتماعی اعم از مالی و غیرمالی دانسته می شود .

محتوای اسلاید ۱۴

۲.خوش خلقی و خوش رویی

امام صادق (ع) در پاسخ به این پرسش که « حسن خلق چیست؟ » ، فرمودند : « اینکه نرمخو باشی ؛ گفتارت پاک و با برادرت با خوش روئی برخورد کنی .

پیامبر اکرم (ص) خطاب به امام علی (ع) شبیه ترین مردم به اخلاق خود را کسی دانسته که از همه خوش خوتر ، بردبارتر ، نسبت به خویشاوندانش نیکوکارتر و از همه با انصاف تر است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.