پژوهش بررسی رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی


 پژوهش بررسی رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی
نوع فایل
word
حجم فایل
669kb
نویسنده
تاریخ انتشار
۱۸ تیر ۱۳۹۸
دسته بندی
تعداد بازدید
61 بازدید
۹,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

پژوهش کامل روانشناسی با عنوان بررسی رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان دانشگاه پیام نور تربت جام با فرمت ورد در ۱۴۵ صفحه

چکیده:

هدف پژوهش حاضر ، بررسی رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان دانشگاه پیام نور تربت جام می باشد. طرح پژوهش همبستگی ونمونه پژوهش را همان جامعه آماری یعنی دانشجویان دانشگاه پیام نور تربت جام تشکیل می دهد که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.

ابزار تحقیق ، پرسش نامه اختلالات روانی SCI- 90- R و پرسشنامه سبک های دفاعی DSQ- 40 بود به منظور تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیر سون استفاده گردید . نتایج پژوهش نشان داد:

واژه های کلیدی:اختلالات روانی-  سبک های دفاعی – دانشجویان

فهرست مطالب پژوهش بررسی رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی:

چکیده ۸

مقدمه ۱۰

بیان مسئله ۱۲

اهمیت و ضرورت مسئله ۱۶

اهداف پژوهش ۱۸

سوالات اصلی پژوهش ۱۸

متغیرهای پژوهش ۱۹

تعاریف عملیاتی متغییرها ۱۹

تعاریف نظری متغییرها ۱۹

اختلال های روانی ۲۲

ماقبل تاریخ و ارواح شیطانی ۲۲

یونان باستان و توجیهات پزشکی ۲۳

قرون وسطی و دیوشناسی ۲۳

عصر خردگرایی و درمان مبتنی بر اصول اخلاقی ۲۵

عصر جدید و بیماری روانی ۲۸

۱-۲ملاک های تعریف نابهنجاری ۳۰

چشم اندازهای تاریخی رفتار غیرعادی ۳۰

دیدگاه های روانشناختی در مقابل دیدگاه های عضوی ۳۲

ملاک های قانونی ۳۳

ملاک های آماری ۳۴

ملاک های انحراف از هنجار ۳۵

ملاک های بهداشت روانی ۳۶

ملاک های اجتماعی و روان شناختی ۳۷

چهار مباحثه ۳۸

ملاک های بیماری روانی ۳۹

۱-۳رویکردها/ الگوها ۴۲

الگوی پزشکی (یا زیست – شیمیایی) ۴۳

الگوی روان پویشی ۴۴

الگوی رفتاری ۴۵

لگوی شناختی ۴۷

الگوی ساختارگرای اجتماعی ۴۸

الگوی انسان گرا/ وجودگرا ۴۹

رویکرد تکاملی ۵۰

الگوی نظام های خانوادگی ۵۰

الگوی اجتماعی- فرهنگی ۵۱

الگوی فمینیستی (برابری طلبی زنان) ۵۲

رویکرد التقاطی ۵۲

دیدگاه زیست شناختی ۵۳

دیدگاه روان پویشی ۵۴

دیدگاه یادگیری ۵۵

دیدگاه شناختی ۵۶

دیدگاه انسان گرایی- هستی گرایی ۵۸

دیدگاه اجتماعی ۵۸

ارزش رویکرد تعاملی ۵۹

دیدگاه روان پویشی ۵۹

۴- راهنمای تشخیص و طبقه بندی ۶۲

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) 62

جدول ۲-۱ DSM IV- نشانگان بالینی محور اول ۶۴

جدول ۲-۳ محور چهارم DSM IV: مشکلات روانشناختی و محیطی ۶۶

جدول ۲-۴ مقیاس ارزیابی عمومی کنش وری DSM IV 67

رویکرد طبقه بندی ۶۸

سیستم چندمحوری ۶۹

پنج محور DSM-IV-TR 70

محور I: اختلال های بالینی ۷۰

محور II: اختلال های شخصیت و عقب ماندگی ذهنی ۷۱

جدول ۲-۲ اختلال های محور I در DSM-IV-TR 72

محور III:بیماری های جسمانی ۷۵

محور IV: مشکلات روانی- اجتماعی و محیطی ۷۶

محور V: ارزیابی کلی عملکرد ۷۶

جدول ۳-۲ محور IV در DSM-IV-TR 77

جدول ۴-۲ محور V: مقیاس ارزیابی کلی عملکرد ۷۸

اسکیزوفرنی و اختلال های مربوط ۸۸

اختلال های شخصیت ۹۰

اختلال های مرتبط با رشد ۹۲

اختلال های مرتبط با پیری و شناختی ۹۵

اختلالهای مرتبط با مواد ۹۶

اختلال های خوردن و اختلال های کنترل تکانه ۹۸

۶- تجربه انسان در مورد اختلال های دورانی ۱۰۲

تأثیر اختلال های روانی بر فرد: داغ و پریشانی ۱۰۲

جدول ۳-۱ افسانه های بیماری روانی ۱۰۳

تاثیر اختلال روانی بر خانواده ۱۰۷

تأثیر اختلال روانی بر جامعه ۱۰۸

۲-مکانیسم ها و سبک های دفاعی ۱۰۹

۲-۱مکانیسم های دفاعی Defence mechanism (تعریف و کاربرد) ۱۰۹

مکانیسم ها و سبک های دفاعی ۱۱۳

مکانیزم های دفاعی ۱۱۳

طبقات و نمونه های مکانیزم های دفاعی ۱۱۳

۲-۲نظریه ها و طبقه بندی های مختلف مکانیسم های دفاعی ۱۱۵

دفاع های نارسیستیک ۱۱۷

دفاع های نابالغ ۱۱۸

دفاع های نوروزی ۱۱۹

دفاع های سالم ۱۲۱

طبقه بندی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-IV) 122

پژوهش های انجام شده در داخل و خارج ایران ۱۲۲

روش پژوهش ۱۲۷

ابزار پژوهش : ۱۲۸

معرفی ابزار پژوهش ۱۲۸

پرسشنامه SCL-90-R 128

سوالات اضافی ۱۲۹

پایایی آزمون: ۱۳۰

شیوه اجرا و نمره گذاری ۱۳۱

پرسشنامه سبک های دفاعی (DSQ) 132

پایایی و اعتبار آزمون ۱۳۳

روش اجرا و گرداوری داده ها و نمره گذاری ۱۳۴

یافته های پژوهش ۱۳۶

جدول (۱-۴) میانگین و انحراف معیار متغییرهای پژوهش ۱۳۶

جدول(۲-۴) ضریب همبستگی پیرسون بین اختلالات روانی و مکانیزم دفاعی رشد نیافته ۱۳۸

جدول(۳-۴) ضریب همبستگی پیرسون بین اختلالات روانی و مکانیزم دفاعی رشد یافته ۱۳۹

جدول(۴-۴) ضریب همبستگی پیرسون بین اختلالات روانی و مکانیزم دفاعی روان رنجور ۱۴۰

الف) بحث ۱۴۲

ب) نتیجه گیری ۱۴۴

ج) محدودیت ها ۱۴۴

د) پیشنهادات مبتنی بر محدود یت ها ۱۴۴

منابع و ماخذ ۱۴۵

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید