آزمون سنجش ظرفیت حافظه فعال با فرمت ورد

آزمون سنجش ظرفیت حافظه فعال با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
618KB
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

آزمون سنجش ظرفیت حافظه فعال با فرمت ورد

کاربران گرامی ،در این پست فایل آزمون سنجش ظرفیت حافظه فعال با فرمت ورد در ۶ صفحه آماده دانلود شده است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، فایل آزمون سنجش ظرفیت حافظه فعال را دریافت کنید.

آزمون سنجش ظرفیت حافظه فعال

آزمون سنجش ظرفیت حافظه ی فعال جهت سنجش ظرفیت حافظه فعال توسط دانیمن وکارپنتر (۱۹۸۰) ساخته شده است. آزمون فوق شامل ۲۷ جمله است که در شش بخش، از بخش دو جمله ای تا هفت جمله ای تقسیم و طبقه بندی شده است. ویژگی اصلی این آزمون سنجش همزمان دو بخش حافظه فعال (پردازش و اندوزش ) در ضمن انجام یک فعالیت ذهنی است.

در این آزمون از آزمودنی ها خواسته می شود تا در هر مرحله به یک رشته از جملات مختلف و نسبتا دشوار که برای آنها خوانده می شد، با دقت گوش داده سپس دو کار ذهنی (پردازش و اندوزش) را به طور همزمان و به ترتیب زیر انجام دهند: الف) معنی و مفهوم جملات بیان شده را به درستی تشخیص بدهند. ب) آخرین کلمه بیان شده در جملات را به خاطر بسپارند. البته این آزمون به شکل های دیگر هم اجرا می شود (مجتبی زاده، ۱۳۸۵).

آزمودنی ها، در تمام مراحل آزمون، حاصل فعالیت ذهنی خود را در پاسخ نامه ی ویژه ای که در اختیار آنها قرار می گیرد، منعکس می سازند، برای نمونه، آزمودنی ها در مرحله اول به بخش دو جمله ای با دقت توجه نموده وگوش می دهند و تنها پس از خاتمه ی قرائت دو جمله، اقدام به زدن علامت و نوشتن آخرین کلمه می کنند.

پس از اتمام این مرحله نوبت به بخش سه جمله ای می رسد، در این مرحله نیز آزمودنی ها با دقت به سه جمله ای که قرائت می شود گوش داده و پس از اتمام قرائت جملات، اقدام به پاسخگویی می کنند. به همین ترتیب این روند تا مرحله پایانی، یعنی مرحله ششم (بخش هفت جمله ای ) ادامه می یابد. بدیهی است که به موازات افزایش تعداد جملات در هر جمله زمان بیشتری به این امر اختصاص داده می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید