اتصال نیروگاه های خورشیدی در شبکه

اتصال نیروگاه های خورشیدی در شبکه
نوع فایل
ppt
نویسنده
دسته بندی
4,900 تومان

کاربران گرامی ،در این بخش پاورپوینت اتصال نیروگاه های خورشیدی در شبکه منبع: کتاب طراحی سیستم های انرژی خورشیدی-مهندسی برق قدرت در ۱۲ اسلاید برای دانلود قرار داده شده است.

بخشی از متن :

به طور کل دو نوع اتصال نیروگاه های خورشیدی به شبکه وجود دارد:

۱- نیروگاه های مستقل از شبکه

۲-نیروگاه های متصل به شبکه

نیروگاه های مستقل از شبکه :

طراحی سیستم های مستقل از شبکه به گونه ای است که مستقل از شبکه برق سراسری عمل نموده و جهت تغذیـه بـار الکتریکی DC و یا AC طراحی میشوند. از آنجایی که واحد خورشیدی قابلیت تولید پیوسته توان را ندارد (شـب هنگـام) و میزان تولید توان آن کاملا به شرایط جوی وابسته می باشـد (کـاهش تولیـد در روزهـای ابـری و بـارانی)، بـرای تغذیـه مناسب و مطمئن بار حتما باید واحد به سیستم ذخیرهساز انرژی مجهز شود.

از جمله مزایایی که در رشد و توسعه واحدهای خورشیدی مجزا از شبکه نقش عمده ای دارد، میتوان بـه مـوارد زیـر اشاره کرد :

• عدم نیاز به شبکه سراسری، سیستم انتقال شبکه و تعمیر و نگهداری آن.

• عدم نیاز به سوخت و رفع مشکلات سوخترسانی به ویژه در مناطق صعب العبور.

• عدم نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم و طول عمر مناسب.

کاربرد اصلی اینگونه واحدها در مکانهایی است که شبکه اصلی قدرت در دسترس نبوده و یا برای اتصال به شبکه قدرت هزینه زیادی لازم است. برای مثال برای سایتهای مخابراتی که در کوهستان ایجاد شده اند، برای تأمین برق خانه های مسکونی، کلبه های روستایی، پمپ های آبرسانی و به طور کلی رفع نیاز الکتریکی مناطقی که دارای شبکه سراسری برق نمی باشند، میتوان از سیستم فتوولتاییک مستقل از شبکه استفاده کرد.

کاربرد دیگر سیستمهای فتوولتاییک مستقل از شبکه، مقاصد روشنایی است، ماننـد اسـتفاده در روشـنایی عمـومی ، ایستگاههای اتوبوس، چراغهای دریایی، پارکها، اعلام خطر مناطق مرتفع، فرودگاهها، کلیه مناطق دور افتـاده و منـاطق مرزی. بهره گیری از سیستم روشنایی بر مبنای سیستمهای فتوولتاییک، با توجـه بـه خصوصـیات خـاص خـود، از جملـه مستقل بودن از شبکه سراسری یا شبکه های محلی برق، همچنین هماهنگی هر واحـد مزایـای زیـادی دارد. عـدم وجـود ارتباط الکتریکی بین هر واحد باعث بالا رفتن ضریب ایمنی و حذف هر گونه وابستگی و تاثیر بـر روی یکـدیگر مـی گـردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید