تاثیر روشهای مختلف پیش بینی بر کارایی زنجیره تامین

تاثیر روشهای مختلف پیش بینی بر کارایی زنجیره تامین
نوع فایل
word+ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
14,000 تومان

پژوهش ارشد مهندسی صنایع با عنوان تاثیر روشهای مختلف پیش بینی بر کارایی زنجیره تامین با فرمت ورد در ۱۳۴ صفحه و با فرمت پاورپوینت در ۳۵ اسلاید

بخشی از متن تحقیق تاثیر روشهای مختلف پیش بینی بر کارایی زنجیره تامین:

مقدمه

در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند.

در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارگان­های مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر درواقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه­ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ­ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل­ موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى­شده اینک به سطح زنجیره عرضه (زنجیره تقاضا – زنجیره ارزش) انتقال پیدا کرده است.

مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمام این فعالیت‌ها است. مدیریت زنجیره تامین پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام می­دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را ازمحصولات با کیفیت قابل مطلوب و با حداقل هزینه دریافت کنند.امروزه مدیریت زنجیره تامین هسته مرکزی سازماندهی در صنایع جهانی و به عنوان یکى از مبانى زیر ساختى پیاده‌سازى کسب­و­کار الکترونیک در دنیا مطرح است.

«شاخص­های متنوعی برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین وجود دارد. اما شاخص­هایی که بیشتر برای پایش عملکرد زنجیره تامین به کار می رود شامل شاخص­های هزینه ای و شاخص­های عملکردی می باشد. برخی از شاخص­های هزینه ای شامل هزینه­های موجودی و هزینه­های عملیاتی و برخی شاخص­های عملکردی شامل زمان تحویل، احتمال دیرکرد، سطح سرویس و اثر ضربه شلاقی است»  ( Shoumen& Granger, 2006)….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید