تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان در ۲۵ اسلاید قابل ویرایش

تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان در ۲۵ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

کاربران عزیز ، در این بخش پاورپوینت تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان در ۲۵ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

عناوین:

بیان مسئله

پیشینه پژوهش

مفاهیم اساسی

ردپای تشویق و تنبیه در کلام بزرگان

تشویق و تنبیه از نظر روان شناسی

نقش تشویق و تنبیه در تربیت

نتیجه گیری

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۷

مقدمه

تشویق و تنبیه دو روش تربیتی هستند که برای رعایت مقررات و انضباط بابد در مدارس مد نظر قرار گیرند. تنبیه در مواردی به کار می­رود که رفتار دانش آموز ناپسند، برخلاف مقررات و غیر دلخواه است و می­خواهیم آن را خاموش یا تضعیف کنیم. این دو روش باید بطور صحیح بکار رود تا موجب آرامش خاطر گردد. بنابراین وجود تشویق و تنبیه برای پرورش انسان­ها به ویژه دانش­آموزان یک امر ضروری است، زیرا یکسان بودن باعث دلسردی و جرأت یافتن افراد بدکار می­شود.

محتوای اسلاید ۱۹

در مکتب تربیتی اسلام روش تشویق و تنبیه به صورت­های گوناگون مطرح شده است. ذکر مواردی ازقبیل بهشت و دوزخ، خیر و شر و اصطلاح سرانجام خوب و بد در قرآن کریم و سایر منابع اسلامی نشان دهنده­ی استفاده از این روش در مکتب تربیتی اسلام است. در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد که به مومنان وعده­هایی خوب و به بدکاران سرانجام بد و عاقبت وخیم را می­دهند که این­ها نشان دهنده­ی استفاده­ی این مکتب تربیتی از روش تشویق و تنبیه است.

محتوای اسلاید ۲۱

تشویق دانش آموزان باعث شده انگیزه و تلاش آنان برای درس خواندن افزایش یابد که بخش مهمی از کارکردهای مهم انگیزشی به خانواده و والدین مربوط می­شود. هر دانش آموز با سابقه­ی انگیزشی خاص خود وارد مدرسه می­شود و مدرسه و معلمان نمی­توانند این سابقه را نادیده بگیرند. توجه به تفاوت­های انگیزشی دانش آموزان کاربرد روش­های مدرسه یا معلم را اثر بخش خواهد کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید