تحقیق درس اصول توانبخشی با موضوع سکته مغزی

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
635kb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,500 تومان٪31 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت درس اصول توانبخشی با موضوع سکته مغزی می باشد که با فرمت ppt در ۲۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای فایل تحقیق پاورپوینت درس اصول توانبخشی ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.

محتوای اسلاید ۲

مقدمه :

stroke شایعترین ناتوانی و نقص نورولوژی در افراد بزرگسال میباشد که تقریباَ ۱/۴ از مرگ و میر در کشورهای پیشرفته را تشکیل میدهد . سازمان بهداشت جهانی W. H . O) )آن را بدین صورت تعریف کرده است:

“ به یک حمله ناگهانی با پیشرفت سریع علائم کلینیکی که نشاندهنده اختلال در اعمال مغزی میباشد و دارای منشاء عروقی بوده و بیشتر از ۲۴ ساعت طول میکشد ، اطلاق می گردد” .

آن گروه از بیماران که در طی ۲۴ ساعت بهبود می یابند از این محدوده خارج می شوند ، این گروه از بیماران را بعنوان بیمارانی با حملات اسکیمیک گذرا می نامند که این حملات به عنوان یک پیشگویی کننده برای حمله کامل در این افراد می باشد .

محتوای اسلاید ۱۷

فیزیوتراپی در اولین مراحل بهبودی

خم کردن و بلند کردن اندام تحتانی :

نکته : در درمان بهترآنست که ابتدا کنترل صاف کردن (بلند کردن ) اندام تحتانی را به دست آوریم تا خم کردن بدون مقاومت برای بیمار ممکن و آسان گردد :

اندام تحتانی بیمار را از ناحیه زانو و مفصل ران خم نموده و از افتادن آن به خارج و یا فاصله‌گرفتن ‌اش از پای دیگر جلوگیری می‌کنیم . مچ پای بیمار را کمی روبه بالا و داخل نگه می‌داریم . به‌آرامی و مرحله‌به‌مرحله اندام تحتانی را صاف می‌کنیم . از بیمار می خواهیم که هیچ فشاری به دستمان وارد نسازد و نگذارد که اندامش بیفتد . در تمام مدت انجام این حرکت از بیمار می‌خواهیم تا دقت درکنترل ‌کردن اندام‌اش اعمال کند .

حرکت عکس یعنی استفاده از خم‌کردن اندام تحتانی در برابر صاف بودن اندام را یاد می‌دهیم .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.