ترجمه جزوه علوم قرانی ۳ پیام نور

ترجمه جزوه علوم قرانی ۳ پیام نور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
4,500 تومان

ترجمه جزوه علوم قرانی ۳ پیام نور

دانشجویان و کاربران گرامی ،در این پست ترجمه جزوه علوم قرانی ۳ دکتر نیستانی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه پیام نور با فرمت pdf در ۲۰۳ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت نیاز می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن ترجمه جزوه علوم قرانی ۳ پیام نور

منهج القرآن فی الافاده و البیان – التفسیر و المفسرون ( للمعرفه)

ترجمه ص ۳ جزوه

سهل و ممتنع

قرآن در افاده معانی، شیوه ای ویژه خود دارد که ته به سادگی روش گفتار عامه است و نه به پیچیدگی تعمیرات خواص، بلکه حد وسطی بین این دو شیوه (شیوه ای سهل و ممتع) را برگزیده است؟ در تعبیر وادی مماتی، سهل است به گونه ای که همه کس – آشنا و ناآشنا – آن را می فهمد و خوشایند کم سواد و دانشمند است. در عین حال ممتنع نیز هسته ممتنع از نظر میانی والا و اهداف بلند و دور از دسترس، و این بدان جهت است که با ظاهری آراسته و باطی ترق، کمال ظاهر و باطن را در خود جمع کرده

پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید:

قرآن رهنمایی است که بهترین راه را می نمایاند و کتابی است که در آن بیان و تفصیل مطالب آمده است و انسان را به مقصد می رساند: سخن آخر و قول فصل است؛ نه بیهوده و گزاف. دارای ظاهر و باطن است؛ ظاهرش حکم و باطنش علم است. ظاهرش آراسته و باطنش ورق است. دارای نشانه هایی است و بر شانه های آن نیز نشانه هایی نهاده شده است، شگفتی های آن پایان ناپذیر است و تازه های آن کهنه نمی گردد. در آن چراغ های پر فروغ هدایت و نمودهای حکمت جلوه گر است و برای پویندگان، راهنمای شناخت است.(۲۴۱)

در حدیثی دیگر آمده است: فما من أیه الا و لها ظهر و بطن (۲۴۲) آیه ای در آن نیست مگر آنکه ظاهر و باطنی دارد . توضیح اینکه در قرآن عبارات روشنی وجود دارد که عامه مردم به خوبی آن را می فهمند، به طوری که به فهم خود کاملا اطمینان پیدا می کشند و در کنار آن اشارت هایی برای خواص آمده که بر دیگران پوشیده است تا به تناسب مهارت علمی بالایی که به آنان ارزانی شده است، گره های آن را بگشایند و از معضلات آن پرده بردارند…..

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید