تعلیم و تربیت در دوره ی مادها با فرمت پاورپوینت

تعلیم و تربیت در دوره ی مادها با فرمت پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
106kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

تعلیم و تربیت در دوره ی مادها با فرمت پاورپوینت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه پاورپوینت تعلیم و تربیت در دوره ی مادها می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن پاورپوینت تعلیم و تربیت در دوره ی مادها:

تعلیم و تربیت و زندگی اجتماعی ایرانیان تحت تاثیر دستورات و تعالیم مذاهب و آیین های هر دوره قرار داشته است. همگی به افزایش و توسعه علم و دانش و خرد دستور داده اند و جهل و نادانی و اهریمن را دشمن انسان دانسته اند و مظاهر اهریمن را سبب تاریکی جهان و فرو مایگی انسان میدانستند. تربیت انسان در جامعه که فردی مفید و سودمند برای خانواده و کشور گردد از دستورات مهم ادیان باستان در زمینه پرورش انسان می باشد.

توجه به پرورش کودک و کشف تواناییها و استعداد ها در جهت آماده کردن او برای زندگی فردی و اجتماعی میباشد. در کل خدمت به خانواده کشور و خود از مهمترین اهداف تربیتی در ایران باستان می باشد. متاسفانه مدارک درباره تمدن ماد بسیار اندکی میباشد. لذا به سختی میتوان راجع به اوضاع فرهنگی و وضعیت تعلیم و تربیت سخن گفت حتی اطلاعات رسیده از یونانیان درباره مادها بسیار ناچیز است ولی تا حدودی از کیفیت تعلیم و تربیت هخامنشی میتوان به مسائلی از دوران مادها دست یافت زیرا تمدن دوره هخامنشی خواستهیا ناخواسته تحت تاثیر تمدن مادها شکل گرفته و تاثیراتی بر آنها داشته است.

دکتر بیژن در سیر تعلیم و تربیت ایران می نویسد:

((پادشاهان ماد دفتر های شاهی یا سالنامه داشتند که وقایع و گزارش های کشوری را در آن بر طبق قانون ضبط میکردند ولی جز ذکر نام چیزی از آنها باقی نماده است.))

بنابراین از نحوه تعلیم و تربیت رسمی آنها اطلاع درستی در دست نیست. اما تا حدی تعلیم و تربیت و اجتماعات مادها را میتوانیم از کیفیت تعلیم و تربیت هخامنشیان حدس بزنیم. چون پارس ها از نظر تمدن و فرهنگ از مادها جلوتر بودند, وقتی بر مادها تسلط یافتند تمدن آنها هم اخذ کردند تا حدی که ملل دنیای قدیم تمدن سلطنت پارس را همان تمدن سلطنت مادی می شمردند. تاریخ تربیت مادها به دو مرحله  سیاسی و مدنی تقسیم می شد. مرحله اول از زمان مهاجرت و مرحله دوم از دوره مهم شاهی تا انقراض به دست کورش….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید