جامع ترین جزوه حقوق بین الملل عمومی ۳

جامع ترین جزوه حقوق بین الملل عمومی ۳
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه حقوق بین الملل عمومی ۳ دکتر روزبه احمدپور با فرمت pdf در ۴۲ صفحه ویرایش جدید می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن جزوه :

۱) قلمروهای حقوق بین الملل : ما در حقوق بین الملل ۳ نوع قلمرو داریم :

۱) قلمرو خاکی : قلمرو خاکی در اختیار دولتهاست و مشخص هستند. ما الان در دنیا قلمرویی نداریم که حاکمیتش مشخص نشده باشد و دولتها به قلمروهای خاکی حاکم هستند.

۲) قلمرو هوایی : در دو بحث حقوق هوا و فضا صحبت خواهیم کرد که بخشی از فضا که حاصل همان سرزمین خاکی است، متعلق به آن دولتهاست و بخشی که خارج از اراده دولتهاست، در فضا بحث می کنیم و معاهداتی که در این خصوص تصویب شده است.

۳) قلمرو آبی : قلمروهای آبی در بحث حقوق دریاها صحبت می کند.

مراد از قلمرو آبی دولت که به عنوان عنصری از عناصر سازنده دولت محسوب می شود، بخش هایی از دریاها هستند که راه به اقیانوس جهانی یا سایر دریاها دارند و در اینجاست که ما باید این مرزها را مشخص کنیم تا ببینیم دولتها به چه مناطقی از دریا حاکمیت دارد و
اختیار آن را بر عهده دارد. بنابراین مراد از قلمرو آبی، دریاچه ها و برکه ها و رودخانه های درون سرزمینی نیست.

دریاها از ابعاد مختلفی حائز اهمیت هستند. چه از لحاظ منابع در آن و چه از لحاظ وسعتی که از سطح کره زمین اشغال کرده اند. این جنگ میان دولتها در قرن ۱۸ سرانجام با پیروزی لیبرالیسم دریایی به پایان رسید. به عبارت دیگر از قرن ۱۸ به بعد روابط دولتها در
عرصه دریاها بر اساس لیبرالیسم دریایی بود و سرانجام قواعد عرفی هم بر اساس همین لیبرالیسم دریایی شکل گرفت که تا دو قرن حاکم بود

تا اینکه در قرن بیستم اولین حرکت برای تدوین حقوق بین الملل ایجاد شد. (سال ۱۹۳۰ در کنفرانس تبیین حقوق بین الملل در لاهه که به علت تعارض نظرات شکست خورد.)
بر اساس ماده ۳۰ منشور یکی از وظایف مجمع عمومی تدوین و توسعه تدریجی حقوق بین الملل است. مجمع عمومی در سال ۱۹۴۷ با ایجاد کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.