جامع ترین جزوه مبانی فیزیولوژی گیاهی ویرایش جدید

جامع ترین جزوه مبانی فیزیولوژی گیاهی ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
50mb
نویسنده
دسته بندی
10,000 تومان 6,900 تومان٪31 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه مبانی فیزیولوژی گیاهی ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جامع ترین جزوه مبانی فیزیولوژی گیاهی ویرایش جدید:

کشف قوانینی که بر تغذیه گیاه و رشد و نمو گیاه حکومت میکند و شناخت توانایی واقعی سلولها در انجام فعالیتهای بیولوژیک و همچنین ارائه روشهایی که ظهور یکی از تواناییهای سلول را امکانپذیر میسازد، اساس فیزیولوژی گیاهی را تشکیل میدهد. فیزیولوژی گیاهی را میتوان علم مطالعه اعمال حیاتی، فرایندهای رشد و نمو، متابولیسم و تولیدمثل در گیاهان دانست. به طور کلی مطالعاتی که در فیزیولوژی گیاهی مطرح میشود میتوان به موارد زیر خلاصه کرد :
۱ فتوسنتز
۲ تنفس
۳ رشد و نمو
تغذیه در گیاهان: نیازهای غذایی و انرژی مورد نیاز موجودات زنده از راههای مختلف تأمین میشود، بر این اساس موجودات زنده را به دو دسته تقسیم میکنند:

الف( هتروتروف: موجودات هتروتروف موجوداتی هستند که قادر به غذاسازی نیستند و مواد غذایی مورد نیاز خود را از موجودات دیگر تأمین میکنند.
ب( اتوتروف: این موجودات قادرند مواد غذایی مورد نیاز خود را جهت رشد و ادامهی زندگی، خودشان بسازند. اتوتروفهای حقیقی قادرند کربن، نیتروژن و گوگرد را به فرم اکسید یعنی ۲CO ، ۳NO و ۴SO مصرف کنند و آن را به فرم احیا درآورند. مثلا موجوداتی که نسبت به کربن اتوتروف هستند قادرند کربندیاکسید اتمسفر را جذب کنند و عمل فتوسنتز را انجام دهند. اتوتروفها برای تبدیل فرم اکسید به فرم احیا به یک دهندهی الکترون و یک منبع انرژی نیاز دارند. از نظر منبع انرژی مورد نیاز جهت احیای ترکیبات اکسید، اتوتروفها را به دو دستهی فتوتروف و شیمیوتروف تقسیم میکنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.