جامع ترین پاورپوینت آبکشی در معدن در ۲۵ اسلاید

جامع ترین پاورپوینت آبکشی در معدن در ۲۵ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,000 تومان

کاربران گرامی، محتوای این فایل جامع ترین و بهترین پاورپوینت آبکشی در معدن با فرمت ppt در ۲۵ اسلاید با قابلیت ویرایش می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

در این پاورپوینت در ۲۵ اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع طبق موارد زیر ارایه شده است:

مقدماتی درباره زهکشی

آب سطحی

آب زیر زمینی

زهکش سطحی

حوضچه تبخیر

زهکشی عمقی

عواملی موثر در انتخاب روش آبکشی

پمپاژ انباره‌ای

پمپاژ نقطه‌ای
سیستمهای منفرد و مضاعف

پمپاژ نقطه‌ای توسط خلا

سیستم پمپاژ نقطه‌ای انژکتوری

آبکشی و آبرسانی، در عموم کارهای مهندسی مخصوصاً مهندسی معدن از جمله مسایل عمده به شمار می اید و بی جهت نیست که در قدیم، آب را دشمن کارهای مهندسی لقب داده بودند. از سوی دیگر، تقریباً برای انجام هر کار مهمی به آب احتیاج است و بنابراین علاوه بر آنکه می بایست آب را از محیط کار دور نگه داشت و از ورود آن به محوطه کار جلوگیری کرد، در عین حال بایستی همیشه آن را در دسترس داشت. امروزه با وجود پمپ های مختلف، می توان عملیات معدنکاری را تا اعماق زیاد انجام داد، به گونه ای که عمق بعضی از معادن امروز بیش از ۳ هزار متر است.

از آبکشی عمدتا برای پائین بردن سطح ایستابی و خشک نگاهداشتن محیط کار استفاده می‌شود. از این روش همچنین جهت کاستن از فشار آب نشتی در دامنه‌ها و کف حفاریها نیز سود جسته می‌شود. آبکشی توسط پمپاژ از انباره یا پمپاژ نقطه‌ای و بندرت با روش الکترواسمز ( Electroosmosis) انجام می‌شود. روش انتخابی وابسته به نوع مصالح و عمق آبکشی است.

بر اساس مطالعات انجام شده در جهت شناخت منبع در تغذیه سفره آب زیرزمینی و نیز چگونگی هدایت آب به محدوده استخراجی توده و با توجه به اثر نرم کنندگی آب نفوذ پذیر در ترک های کششی موجود در توده سنگ ، کاهش مقاومت برشی توده سنگ آبدار در امتداد ناپیوستگی ها و نیز فشارهای هیدرولیکی حاصل از انفجار در افق های اشباع از آب ، شناخت بهتر و عمیق تر فشار آب زیرزمینی آن بر روی پایه های استخراجی معدن ضروری است تا بتوان با مدل سازی آبخانه موجود در معدن ، وضعیت شبکه جریان در افق مختلف را با درصد اطمینان قابل قبولی پیش بینی نمود…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.