جامع ترین پاورپوینت مدیریت سیلاب دشت

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 12,500 تومان٪38 تخفیف

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت مدیریت سیلاب دشت Floodplain management می باشد که با فرمت ppt در ۶۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جامع ترین پاورپوینت مدیریت سیلاب دشت :

تعریف سیلاب دشت و هدف از مدیریت آن

سیلاب دشتبه اراضی مسطح اطراف رودخانه گفته می شود که در دوره های طغیان رودخانه به زیر آب فرو می روند. بنابراین دشت سیلابی سطحی نسبتاً با شیب اندک دارد که بخش اعظمی از کف یک دره را اشغال می کند و در کناره های رودخانه قرار می گیرد و از رسوبات آبرفتی که در دوره های طغیان رودخانه گذاشته می شوند تشکیل شده است. دشت سیلابی یک لندفرم رسوبی- فرسایشی است.

هدف از مدیریت سیلاب دشت به حداکثر رساندن بهره گیری از سیلاب دشت ها و به حداقل رساندن تلفات انسانی و خسارات مالی در مناطق مسکونی است.

در خلال یا پس از یک بارندگی شدید ، مقدار دبی رودخانه به سرعت افزایش یافته و درنتیجه آب از بستر عادی خود سر ریز نموده و دشت سیلابی و مناطق اطراف را دربر می‌گیرد. با بررسی دشت سیلابی قدیمی و آبرفت های آن ، شاید بتوان با درجه‌ای از تقریب احتمال وقوع و بزرگی سیل های آتی منطقه را مشخص کرد. اصولاً بزرگی سیل ها و تکرار آنها در طول زمان تابع شدت بارندگی ، نفوذپذیری زمین و وضع توپوگرافی منطقه است.

البته امروزه به دلیل دخالت های بی رویه در بسیاری نقاط که قبلاً سیل نمی‌آمده ، طغیانهای بزرگی مشاهده می‌شود. فعالیت بشر به چند صورت احتمال وقوع سیل را افزایش می‌دهد. از آن جمله می‌توان به ساختمان سازی در دشت سیلابی رود که مستلزم اشغال بخش هایی از آن است و باعث کاهش ظرفیت طبیعی رود می‌شود، اشاره کرد. به این ترتیب محدوده‌ای از دشت سیلابی که در زمان طغیان زیر آب می‌رود،  گسترده تر می‌گردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.