جزوه‌ اقتصاد کلان پیشرفته دکتر اسفندیار جهانگرد

جزوه‌ اقتصاد کلان پیشرفته دکتر اسفندیار جهانگرد
نوع فایل
pdf
حجم فایل
15mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ، در این بخش جزوه‌ ی دستنویس اقتصاد کلان دو پیشرفته دکتر اسفندیار جهانگرد (دانشگاه علامه طباطبایی) با فرمت pdf در ۴۳ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه‌ اقتصاد کلان پیشرفته دکتر اسفندیار جهانگرد

امروزه شناخت ابعاد گسترده اقتصاد، نیازمند شناخت ادبیات ا قتصاد کلان است. شناخت اقتصاد کلان و تئوری های سرآمد در ادبیات اقتصادی که قابلیت تشخیص و پیش بینی بالایی دارند، برای یک دانشجوی اقتصاد که قصد فعالیت در اقتصاد را دارد، ضروری به نظر می رسد. اقتصاد کلان از زمان بحران ۱۹۲۹ میلادی در پی انتشار کتاب نظریه پول، اشتغال و بهره جان مینارد کینز (John Maynard Keynes) در ادبیات اقتصادی ظهور یافت.

ادبیات اولیه اقتصاد کلان فارغ از هر گونه ریاضیات به شکل امروزی، جنبه عمل گرایانه داشته است اما کارهای تحقیقاتی فریدمن (Friedman)، فضای اقتصاد کلان را با اقتصاد کلان کینزی، متفاوت نمود به گونه ای که برخی از جنبه های بنیادی اقتصاد کینزی (Keynesian econimics) زیر سوال رفت.

در این میان، لوکاس، نبود مبانی خرد در ادبیات اقتصاد کلان را به چالش کشاند و به دنبال مدل سازی تعادلی اقتصاد کلان بود تا این قضیه را اثبات کند که اقتصاد ذاتا با ثبات است و تنها در شرایط خاص است که دچار عدم تعادل می شود. در ادبیات امروزی، اقتصاد کلان، ریاضیات و مدل های تعادل عمومی جایگاه ویژه ای یافته اند. در واقع ا قتصاد کلان در مطالعه اقتصاد به عنوان یک کل است. بنابراین با برخی از سوالات مهم اقتصاد در ا قتصاد کلان مواجه هستیم.

در اقتصاد کلان به بیان مساله می پردازیم که چرا بعضی از کشورها ثروتمند و برخی دیگر فقیر هستند؟ علت پدیدار شدن بیکاری چیست؟ علت پیدایش تورم چیست؟ دولت چگونه می تواند محصول، بیکاری، تورم و رشد را متاثر سازد؟ این قبیل سوالات هدف مطالعه اقتصاد کلان است. در این درس ما به دنبال بررسی ادبیات رشد اقتصادی و بررسی سیاست های پولی و برخی از مدل های تعادل عمومی هستیم….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.