جزوه درس اقتصاد کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی

جزوه درس اقتصاد کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
565kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه درس اقتصاد کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و کامل ترین جزوه درس اقتصاد کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد که با فرمت pdf در ۳۸ صفحه مناسب آمادگی قبل از آزمون تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

جزوه درس اقتصاد کلان دانشگاه علمی کاربردی:

مقدمھ

ھمانطور کھ قبلا گفته شد علم اقتصاد دانش تخصیص بھینه منابع کمیاب به خواسته ھای نا محدود بشر است به ھدف تولید کالا و خدمات مورد نیاز جامعه در یک دوره زمانی مشخص.
تقسیم بندی ھای متعددی برای علم اقتصاد در نظر گرفته می شد و به صورت تفکیک، اقتصاد به دور زیر مجموعه اثباتی و دستوری و یا تفکیک علم اقتصاد به اقتصاد خرد و کلان، اگرچه در اقتصاد خرد مطالع رفتار یک واحد اقتصادی اعم از یک نفر و یا یک شرکت کوچک ، بزرگ،… مورد مطالعه قرار می گرفت اما اقتصاد کلان به برسی

١- متغیرھای کلی جامعه از منظر اقتصادی – روابط بین این متغیرھا ٣

تاثیرات این متغیرھا بر زندگی افراد جامعه خواھد پرداخت.

متغیرھای کلان جامعه شامل:

درآمدھای یا ھمان تو لید ملی جامعه (مصرف، پس انداز، سرمایه گذاری، نرخ بھره، تورم، نرخ ارز، رشد اقتصادی، نرخ بیکاری) و…میشود.

از آنجایی که در ھر جامعه ھدف، رشد و پیشرفت اقتصادی است و پایه مطالعات رشد نیز تولید و درآمد ملی جامعه است در این قسمت سعی خواھیم کرد به معرفی و نحوه محاسبه درآمد ملی بپردازیم

حسابداری در آمد ملی

در این فصل به چگونگی نحوه محاسبه تولید و درآمد ملی جامعه پرداخته خواھد شد ٣ روش به صورت متداول مورد استفاده قرار می گیرد شامل:

١- روش تولید ٢- روش ھزینه ٣ – روش توزیع . که در ایران بنا به دلایلی که بعدا گفته خواھد شد روش توزیع کنار گذاشته شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.