جزوه آب و هواشناسی پزشکی بصورت جامع با کیفیت عالی

جزوه آب و هواشناسی پزشکی بصورت جامع با کیفیت عالی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
42mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه و اسلایدهای آب و هواشناسی پزشکی با فرمت pdf می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آب و هواشناسی پزشکی

جغرافیای پزشکی علمی است که به شناخت عوامل طبیعی مؤثر بر سلامت و بیماری انسان می‌پردازد و سابقه‌ای دیرینه در نوشته‌های پزشکی در کشور ایران دارد، به ویژه در کتاب قانون ابن سینا به طور مفصل درباره انتشار جغرافیایی بسیاری از بیماری‌های مسری و غیرمسری و تأثیر شرایط آب و هوایی بر سلامت و بیماری و حتی نوع بیماری‌ها و شیوه بروز آن‌ها توضیح داده شده است. آب و هواشناسی پزشکی یکی از شاخه‌های آب و هواشناسی کاربردی است. جزوه حاضر برای دانشجون کارشناسی ارشد و کسانی که به علم آب و وهواشناسی پزشکی کنکاوی دارند مفید خواهد بود.

مقدمه جزوه آب و هواشناسی پزشکی

از عوامل تاثیر گذار بر شادابی، سلامتی ، تحرک و احساس آسایش انسان اقلیم است.زیرا انسان و ساختار فیزیولوژی بدن او در برابر تغییرات اقلیمی حساسیت فوق العاده ای از خود نشان می دهد با توجه به موقعیت های گوناگون جغرافیایی این تغییرات ، محیط های بیماری زای خاصی را بوجود می آورند.

مطالعه نقش اقلیم در پیدایش و گسترش بیماریها و استفاده از اقلیم شناسی در درمان بیماریها )اقلیم درمانی( موضوع بخشی از اقلیم شناسی کاربردی است که آب و هواشناسی پزشکی نامیده می شود که اثرهای منفی و مثبت عناصر اقلیمی را در پیدایش و درمان و رفع بعضی از بیماری ها مورد بررسی قرار می دهد.

اثر اقلیم بر سلامتی و متعاقب ا بر مرگ و میر برای قرن هاست که شناخته شده است. از میان عوامل اقلیمی می توان بارش،سرعت و جهت باد ،فشار و دما را ذکر کرد که کاملا اثر آنها بر همگان آشکار است.

سرفصل های جزوه آب و هواشناسی پزشکی :

مفاهیم پایه
بیماریهای ناشی از نور آفتاب
بیماری های ناشی از دمای زیاد
بیماری ناشی از دماهای سرد
بیماری های ناشی از نیش حشرات
بیماری های ناشی از آلودگی هوا
بیماری های عفونی و آب وهوا
بیماری های اعصاب و روان و آب وهوا
آب و هوا و مرگ و میر
تغییرات آب و هوا و سلامت

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.