جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش با فرمت pdf

جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش با فرمت pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش با فرمت pdf

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل باکیفیت ترین و کامل ترین جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش می باشد که با فرمت pdf در ۵۶ صفحه اسلایدوار به زبان فارسی و لاتین تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش

بومشناسی یا اکولوژی: شناخت محل زندگی و روابطی که بین موجود با محیط و روابطی که بین موجود با موجودات دیگر برقرار است ⇐ علم شناخت روابط است ⇐ در اکولوژی، همهچیز به همهچیز ربط دارد.

واژه اکولوژی (Ecology) یا بو مشناسی برای اولین بار در نیمه های قرن نوزدهم استفاده شد.

• ارنست هگل در سال ۱۸۶۹ کلمه اکولوژی (Ecology) را برای اولین بار بدین صورت تعریف کرد: روابط کلی موجود بین حیوانات و محیط آلی و غیرآلی آن.

چنانچه بوم شناسی را بررسی بوم سازگان ها بدانیم این سازگان های طبیعی را می توان از ۳ دیدگاه کلی: توصیفی ، کارکردی و فرگشتی (تکاملی) مورد پژووهش و کنژد وکژاو قرار داد.

• این سه رویکرد سطحبندی دارند و رابطهی مستقیم باهم دارند

• در رویکرد توصیفی، که به نوعی شالودهی سایر رویکردها هم هست، به شرح آنچه که هست میپردازیم.

به عبارتی در سوال ۱ ، فقط میخواهیم بدانیم چه چیزی داریم؟ مثلاً در اکوسیستمهای ایران چه چیزی داریم؟ چند فرد و چند جمعیت داریم؟ )اینکه چرا داریم و چگونه داریم، مطرح نیست

• است که ابتدا به شرح رویش های گیاهی جهان به مانند جنگل های برگه ریز منطقه معتدله ، جنگل های منژاط پربژاران اسژتوا ، » تاریخ طبیعی « دیدگاه نخست در واقع همان علفزارها و مراتع و توندرا پرداخته و سپس به شناخت گیاهان و جانوران و روابط موجود در هر یک از این بوم سازگان ها می پردازد.

• برای توصیف می توان راه چونی (کیفی) و چندی (کمی) در پیش گرفت. بوم شناسی آماری و بوم شناسی ریاضی در برخورد چندی برای توصیف سازگان های طبیعی پیشرفت بسیار یافته اند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.