جزوه آمادگی جسمانی ویرایش جدید

جزوه آمادگی جسمانی ویرایش جدید
نوع فایل
word
حجم فایل
65kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه آمادگی جسمانی ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه آمادگی جسمانی ویرایش جدید (سال ۹۹) با فرمت word در ۱۴ صفحه می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه آمادگی جسمانی :

مفاهیم اولیه آمادگی جسمانی

آماده سازی صحیح بدنی علاوه بر اینکه باعث توانائی انجام بهتر فعالیت ورزشی و کسب نتایج مطلوب در رقابت ها می گردد. از صدمات و آسیب های جسمانی نیز جلوگیری می نماید. عدم تمرینات کافی و آماده سازی غلط بدنی که باعث عدم هماهنگی لازم عصبی عضلانی، کمی انعطاف پذیری، عدم وجود قدرت و مقاومت کافی در عضلات، تاندون ها و رباط ها و … می گردد، باعث افزایش میزان آسیب های جسمانی خواهد شد. امادگی بدنی یا ورزشی را می توان به طرق مختلف طبقه بندی نمود. در زیر عناصر آمادگی جسمانی، تعریف و کاربرد این عوامل در پیشگیری از آسیب دیدگی را ارائه می دهد.

الف)  آمادگی جسمانی عمومی

هدف اصلی آمادگی جسمانی عمومی، بدون در نظر گرفتن ویژگیهای رشته ورزشی مورد نظر بهبود ظرفیت کاری ورزشکاران است، هر چه ظرفیت کاری ورزشکاران بالاتر باشد با افزایش تدریجی فشار تمرینات سازگاری بهتری خواهد شد.

ب) امادگی جسمانی ویژه

امادگی جسمانی ویژه با توجه به امادگی جسمانی عمومی و با هدف افزایش پیشرفت جسمانی ورزشکاران و ویژگیهای فیزیولوژیکی و روش شناسی رشته مورد نظر شکل می گیرد.

در امادگی جسمانی ویژه باید بر هدفهایی تا کید داشت که با مهارتهای تکنیکی و تا کتیکی و روانی رشته ورزشی مورد نظر در ارتباط باشند. امادگی جسمانی ویژه تنها زمانی به دست می آید که شدت تمرین زیاد و حجم تمرین  پایین باشد.

 تعریف آمادگی جسمانی:

۱سازمان بهداشت جهانی:امادگی جسمانی توانایی انجام کار عضلانی رضایت بخش

۲- شورای عالی تربیت بدنی ایالت متحده: امادگی جسمانی  را توانایی و قابلیت جسمانی یک فرد جهت انجام کارهای روز مره زندگی بدون احساس خستگی، و داشتن انرژی لازم جهت رویارویی با اتفاقات غیر مترقبه و تفریحات سالم

۳- امادگی جسمانی عبارت است از بالا بردن قابلیتهای جسمانی فرد از طریق تمرینات مختلف ورزشی جهت دست یابی به اهداف مشخص سلامتی و قهرمانی است

اجزا امادگی جسمانی

الف) امادگی جسمانی مرتبط با سلامتی

ب) امادگی جسمانی مرتبط با اجرای مهارتهای ورزشی

الف) اجزا امادگی جسمانی مرتبط با سلامتی و تندرستی عبارتند از

  1. استقامت قلبی عروقی
  2. استقامت عضلانی
  3. قدرت
  4. انعطاف پذیری
  5. ترکیب بدن

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.