جزوه آنالیز کیفی و کمی پلیمرها دانشگاه صنعتی امیرکبیر

جزوه آنالیز کیفی و کمی پلیمرها دانشگاه صنعتی امیرکبیر
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان 10,000 تومان٪33 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی،محصول مورد نظر دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه آنالیز کیفی و کمی پلیمرها با استفاده از تکنیکهای دستگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشد که با فرمت pdf در ۹۵ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آنالیز کیفی و کمی پلیمرها دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

روشهای اندازه گیری مشخصات مولکولی پلیمرها Molecular Characterization of Polymers

مقدمه :
امروزه در کلیه پژوهشهای کاربردی در علوم مهندسی پلیمر شناسائی ترکیبات سنتز شده ، بررسی خواص پلیمرهای سنتز شده و بررسی نقش هریک از آنها بر خواص نهایی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. هنگام سنتز یک ماده پلیمری برای تشخیص هویت آن از تکنیکهای بررسی ساختار شیمیایی مانند اسپکتروسکوپی مادون قرمز، رزونانس مغناطیس هسته ای استفاده می شود.

براساس غربال کردن زنجیرها برای تعیین وزن مولکولی زنجیرهای  GPC پس از سنتز پلیمر از تکنیکهای مختلفی مانند بر اساس اندازه گیری تقرق نور برای بررسی ساختار های  XRD پلیمری و شاخص پراکندگی مولکولی در پلیمرها واز بلوری موجود در آنها استفاده می شود.

همچنین پس ار انجام فرایندهای شکل دهی پلیمرها برای بررسی کیفیت قطعه ساخته شده از پلیمر سنتز شده و بررسی خواص حرارتی و مکانیکی همچنین خواص الکتریکی و نوری پلیمرها از روشهای مختلف استفاده می شود. این تکنیکها به طور گسنرده و روزافزونی در حال رشد هستند.

در این جزوه آموزشی ضمن آشنایی باهریک ازتکنیکهای مهم آنالیز پلیمرها، سعی می شود مثالهایی از هریک ارائه گردد تا دانشجویان محترم کارشناسی،کارشناسی ارشد بتوانند از آنها درپروژه های تحقیقاتی و آنالیزکیفی و کمی پلیمرها استفاده نمایند.

رئوس برخی از مطالب ارائه شده عبارتند از:

– آنالیز ساختارشیمیایی پلیمرها

اسپکتروسکوپی FTIR و بررسی آنالیز کیفی و کمی پلیمرها با استفاده ازآن

اسپکتروسکوپی NMR و بررسی آنالیز کیفی و کمی پلیمرها با استفاده ازآن

– آنالیزحرارتی پلیمرها: TMA- DMTA –DSC

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.