جزوه احکام کسب و کار با فرمت word

جزوه احکام کسب و کار با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی،در این بخش جزوه احکام کسب و کار با فرمت word در ۲۴ صفحه آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن جزوه احکام کسب و کار:

مقدمه

همه ما روزانه با موضوعات اقتصادی روبه رو هستیم و هنگام تصمیم گیری درآمد روزانه همچون تصمیم گیری درمورد یک کالا و تخصیص بودجه، نوع کسب و کار، اندازه پس انداز و مسائلی از این دست باید به مسائل و موضوعات اقتصادی توجه داشته باشیم.

تا کنون تعاریف متفاوتی از علم اقتصاد شده است جامع ترین تعریف رامی توان به صورت ذیل ارائه داد:

” علم اقتصاد، علم تخصیص بهینه منابع کمیاب است”

یعنی منابع کمیاب را بین خواسته های نامحدود به صورت بهینه تخصیص می دهد.

منابع در جهان کمیاب است و خواسته های بشر نامحدود، به همین دلیل علم اقتصاد به وجود آمده است و مهمترین وظیفه ی آن  تخصیص بهینه بین منابع و خواسته هاست.

اقتصاد علمی است که پدیده ها و رخدادهای زندگی اقتصادی انسان را بررسی می کند و پس از شناخت روابط بین آنها و چگونگی استفاده از منابع تولیدی و بهبود وضعیت کلی جامعه می پردازد.

تعریف مکتب اقتصادی اسلام

هر مکتبی خطوط کلی و اصول ارزش های مورد نظر جامعه را برای وصول به اهداف معینی در قالب طرحی هماهنگ ارائه می دهد و مکتب اقتصادی نیز مجموعه ای هماهنگ از نظریه های اساسی اقتصاد است که با توجه به اصول ارزش های مورد نظر جامعه با هدف حل مشکلات اقتصادی شکل می گیرد.

بنابراین مکتب اقتصادی اسلام شامل نظریاتی است که از اصول و ارزش های اسلامی برخاسته است و مبنای حقوق، قوانین و مقررات و سیاست گزاری های اقتصادی می باشد.

مالکیت تا آزادی اقتصادی و عدالت اقتصادی و اجتماعی از زمره ی مسائلی است که مکتب های اقتصادی نظریات اساسی خود را درباره ی آنها ابراز داشته است.

اقتصاد اسلامی به مجموعه ای از مباحث مکتب اقتصادی، نظام اقتصادی و علم اقتصاد است که با روش خاص خود و با توجه به فرهنگ، بینش و ارزش های اسلامی تنظیم و ارائه گردیده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.