جزوه ارزیابی پیشرفت تحصیلی (سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت )

جزوه ارزیابی پیشرفت تحصیلی (سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت )
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 7,800 تومان٪20 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه ارزیابی پیشرفت تحصیلی (سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت ) با فرمت pdf در ۱۵۰ صفحه می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فهرست مطالب جزوه ارزیابی پیشرفت تحصیلی :

فصل اول: مفهوم شناسی و تعاریف سنجش و اندازه گیری …….. ۴
فصل دوم: مقیاسهای اندازه گیری …. ۱۲
فصل سوم: دسته بندی آزمونهای مورد استفاده در روانشناسی و آموزش …… ۱۸
فصل چهارم: دسته بندی ارزشیابی های آموزشی ….. ۲۶
فصل پنجم: مراحل و فعالیتهای ارزشیابی آموزشی ……. ۴۲
فصل ششم: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ……….. ۴۹
فصل هفتم: انواع آزمونهای پیشرفت تحصیلی … ۵۵
فصل هشتم: روشهای سنجش فرایندها و فرآوردههای غیرشناختی .. ۶۸

جزوه ارزیابی پیشرفت تحصیلی (سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت )

فصل نهم: روشهای سنجش مستقیم رفتار …… ۷۷
فصل دهم: اجرا، نمرهگذاری و تحلیل آزمون ……. ۸۱
فصل یازدهم: استفاده از روشهای آماری برای تفسیر نمرههای آزمون ….. ۹۳
فصل دوازدهم: هنجارها و نیمرخها ……. ۱۲۳
فصل سیزدهم: روایی و پایایی آزمون …………. ۱۲۹
فصل چهاردهم: ارزشیابی معلم …. ۱۴۵
منابع …… ۱۵۲

جزوه ارزیابی پیشرفت تحصیلی (سنجش و اندازه گیری در تعلیم و تربیت )

فصل اول : مفهوم شناسی و تعاریف سنجش و اندازه گیری

مقدمه

قبل از ورود به بحث اصلی و پرداختن به ابعاد مختلف این درس در آغاز سخن، مفاهیم و اصطلاحات به کار رفته در عنوان درس و مفاهیم مرتبطی چون سنجش، اندازهگیری، آزمون، و ارزشیابی را مفهومشناسی کرده و تعریف روشنی از آنها بدست آوریم؛ و به ارتباط بین آنها و نقاط مشترک و تفاوت آنها اشاره نماییم.

تعریف اندازه گیری

در اندازهگیری مشخص میگردد که یک شخص یا یک چیز چه مقدار از یک ویژگی برخوردار است. در اندازه گیری ویژگی یا صفتی که اندازهگیری میشود حتماً به صورت عدد یا رقم مشخص میگردد. بنابراین و به عقیده گی اندازهگیری فرایند تعیین میزان برخورداری یک شخص یا شئی از یک ویژگی خاص است. البته تعریف دقیقتر از اندازه گیری به کاربرد قواعد نیز تأکید دارد و اندازهگیری را دربرگیرنده قواعدی میداند برای نسبت دادن اعداد به اشیا به گونهای که صفاتی از آنها را به صورت کمیت نشان دهد یا به صورت سادهتر، اندازهگیری اطلاق نمره یا عدد به خصوصیتی طبق قواعد و ضوابط خاص میباشد. البته این مسأله درباره اندازهگیری ویژگیهای روانی مانند یادگیری صدق میکند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.