جزوه تئوری های مدیریت پیشرفته دانشگاه شهید بهشتی

جزوه تئوری های مدیریت پیشرفته دانشگاه شهید بهشتی
نوع فایل
word
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

دانشجویان و کاربران عزیز ، محتوای این فایل شامل جزوه تئوری های مدیریت پیشرفته دانشگاه شهید بهشتی ویرایش سال ۹۸ با فرمت ورد در ۶۰ صفحه با کیفیت عالی می باشد که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول رادریافت کنید.

بخشی از متن جزوه تئوری های مدیریت پیشرفته:

مفاهیم آموزشی جلسه اول:

مقدمه ای بر مدیریت و سازمان ها
1.۱ مدیران چه کسانی هستند؟(who are Managers?)
• توضیح دهید که چگونه مدیران با غیر مدیران (کارکنان) متفاوت هستند
• توصیف نحوه طبقه بندی مدیران در سازمان ها.
1.۲ مدیریت چیست؟(what is Management?)
• مدیریت را تعریف کنید.
• توضیح دهید که چرا کارایی و اثربخشی در مدیریت مهم هستند؟
1.۳ مدیران چه کاری انجام می دهند؟ (what do Management?)
• چهار دسته بندی مدیریت را شرح دهید.
• نقش مدیریتی را توضیح دهید.
• سه مهارت مدیریتی کلیدی و چگونه اهمیت این مهارت ها بسته به سطح مدیریتی تغییر می کند.
• تغییراتی را که مدیران شغل ها را تحت تاثیر قرار می دهند بحث کنید.
• توضیح دهید چرا خدمات مشتری و نوآوری برای کار مدیر مهم هستند؟
1.۴ سازمان چیست؟(what is a Organization?)
• ویژگی های یک سازمان را توضیح دهید.
• توضیح دهید که چرا سازمان های امروز سازمان یافته هستند.
1.۵ چرا مدیریت را مطالعه می کنیم؟(Why study Management?)
• بحث کنید چرا مهم است که مدیریت درک شود؟
• جهانی بودن مفهوم مدیریت را توضیح دهید.
• توصیف پاداش ها و چالش های مدیر بودن.

مدیران چه کسانی هستند؟ (who are Managers?)

• افرادی هستند که کار سایر افراد یک سازمان را هماهنگ و نظارت می کنند بگونه ای که بتوانند اهداف سازمانی را برآورده کنند.
تعریف دیگری از مدیریت: مدیریت شامل هماهنگی و نظارت بر فعالیت های کاری دیگران به نحوی که فعالیت های آنها به طور موثری انجام شود.

بخش های مهم مدیریت: کار کردن با افراد – نظارت کردن بر افراد – رسیدن به اهداف سازمانی

طبقه بندی مدیران:

• مدیران سطح اول(First line manager): افرادی که کار غیر مدیریتی را مدیریت می کنند و زیردستی ندارند. مثل سرپرستان کارگاه ها
• مدیران سطح میانی(Middle manager): افرادی که کار خط اول را کنترل می کنند. به عبارتی روی مدیران لایه اول نظارت می کنند. ویژگی اصلی این گروه زیردستشان مدیر دارند و مدیرانی هم بر آنها نظارت می کنند.
• مدیران ارشد(Top manager): افرادی که با کمک هیات مدیره برای سازمان تصمیمات کلیدی می گیرند و مسئول ساختن هستند.
• کارکنان غیرمدیریتی(Nonmanagerial Fmployces): بر اساس اهداف سازمانی کار می کنند ولی نظارتی بر هیچ قسمت ندارند.
نکته: از فلسفه سازمان می توان فهمید که ماموریت سازمانی(Mission) چیست.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید