جزوه حسابداری ابزارها و عقود مالی اسلامی دانشگاه تهران

جزوه حسابداری ابزارها و عقود مالی اسلامی دانشگاه تهران
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
14,000 تومان 10,000 تومان٪29 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل با کیفیت ترین و جامع ترین جزوه حسابداری ابزارها و عقود مالی اسلامی دانشگاه تهران ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf در ۱۶۸ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

عناوین فصول جزوه حسابداری ابزارها و عقود مالی اسلامی دانشگاه تهران :

فصل اول

عقود اسلامی
سوالات

فصل دوم

اوراق بهادار اسلامی
سوالات

فصل سوم

حسابداری اوراق اجاره
سوالات

فصل چهارم

حسابداری اوراق مرابحه
سوالات

فصل پنجم

حسابداری اوراق بهادار استصناع
سوالات

فصل ششم

حسابداری اوراق سلف
سوالات

فصل هفتم

حسابداری اوراق مشارکت
سوالات

مقدمه
واحدهای تجاری و اقتصادی برای دست یابی به وجوه نقد ، از روش های متعددی جهت تامین مالی استفاده می نمایند به عنوان مثال ، تأمین مالی شرکت ها از بازار پول تسهیلات و با تامین مالی بانکها از بانک مرکزی، یا از سیستم بین بانکی و همچنین از جذب سپرده های مردم از جمله این روش ها هستند . اما اکثر روش های تامین مالی ، هزینه بر است. به عنوان مثال، اگر بانکی از طریق اضافه برداشت ۱ از بانک مرکزی، بخواهد تامین مالی نماید ، مجبور خواهد بود نرخ بهره ای در حدود ۴۲ درصد ۴ را متحمل شود و یا در خصوص استقراض بین بانکی ، متحمل نرخ سود بین بانکی ۳ شود. همان گونه که ملاحظه می نمایید در هر یکی از شیوه های تأمین مالی فوق ، نرخ تأمین مالی بالا است و به عبارت ساده تر ، بهای تمام شده پول تأمین مالی بالا می باشد.
بنابراین واحدهای تجاری به دنبال ابزارهای نوینی برای تأمین مالی هستند که هزینه ی کمتری را متحمل شوند. تأمین مالی با نرخ بهره کمتر، یک بخش ماجرا است .بخش دیگر به تفکر غالب عقاید اقتصادی جوامع اسلامی مرتبط است. در جوامع اسلامی به دلایل مختلف از جمله حرام بودن ربا ، افراد تمایل دارند تا در سود و زیان فعالیت ها و پروژه ها به طور واقعی مشارکت نمایند که این تمایل باعث ایجاد شیوه های متنوع تأمین مالی اسلامی شده است….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.