جزوه درس خلاقیت هنری pdf

جزوه درس خلاقیت هنری pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
451kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه درس خلاقیت هنری pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و کامل ترین جزوه درس خلاقیت هنری می باشد که با فرمت pdf در ۲۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

جزوه درس خلاقیت هنری pdf

ابتکار و خلاقیت بستگی به ترکیب جدید و مؤثر ایده‌ها دارد. واضح است که هرقدر انسان بیشتر بداند، می‌تواند ترکیبات مؤثرتری بسازد. این بیشتر دانستن فقط در حوزه‌ای که می‌خواهد روی آن کار کند نیست، بلکه هر قدر راجع به موضوعات دیگر نیز آگاهی داشته باشد، به نتایج بهتری می‌رسد. هنوز آن طور که باید به این حقیقت توجه نشده است که کسانی که در هنر، ادبیات یا علم افراد برجسته‌ای شده‌اند، در خارج از حوزه‌ی فعالیت خود نیز دانش قابل توجهی داشته‌اند.

مبانی بصری چیست؟

ایجاد آثار هنری و درست درک کردن آن ها نیاز به یک شناخت اولیه از اصول و مبانی بصری دارد. همین دلیل این مبانی را می توان به الفبا و قواعد درک زبان و ابداع در هنرهای تجسمی و بصری تعبیر کرد. آشنا شدن با مبانی بصری می تواند تا حد زیادی در درک کردن جهان بصری مؤثر باشد . آنچه در روزگار ما در قالب هنر جای می گیرد عبارت است از : عکاسی، گرافیک، نقاشی ، طراحی و مجسمه سازی. به طور کلی می توان گفت همه هنرهایی که به صورت بصری ارائه یا دیده می شوند و با تصویر سر و کار دارند، اصول نامیده می شوند. بنابراین در مبانی بصری الفبای تجسم یا » مبانی هنرهای بصری « و مبانی مشترکی دارند که تصویر کردن و همچنین درک آثار هنرهای تجسمی را تجربه خواهیم کرد.

عناصر و کیفیت نیروهای بصری به دو بخش کلی تقسیم می شوند:

۱- عناصر فیزیکی ملموس:

بخشی که با آنها به طور فیزیکی و ملموس سر و کار داریم مانند: نقطه، خط، سطح، رنگ، شکل، بافت ، اندازه و تیرگی روشنی.

۲- عناصر غیر فیزیکی غیر ملموس:

کیفیات خاص بصری که بیشتر حاصل تجربه و ممارست هنرمند در به کار بردن عناصر بصری می باشند.

مانند : تعادل، تناسب، هماهنگی و کنتراست، محدوده، سبکی و سنگینی،ریتم، تجمع و تفرق، ترکیب بندی که به نیروهای بصری یک اثر تجسمی استحکام می بخشند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.