پاورپوینت جامع کلیات اورولوژی در ۱۸۲ اسلاید قابل ویرایش

پاورپوینت جامع کلیات اورولوژی در ۱۸۲ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
25MB
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت جامع کلیات اورولوژی در ۱۸۲ اسلاید قابل ویرایش همراه با تصویر می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت جامع کلیات اورولوژی در ۱۸۲ اسلاید قابل ویرایش، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۷

عکس برداری از سیستم ادراری

اساس تشخیص و درمان بیماری‌های اورولوژیک به حساب می‌آید. اصطلاحی به نام KUB در رادیولوژی وجود دارد که به  معنی گرفتن عکس رادیولوژی از کلیه ها حالب و مثانه می باشد

Abdominal plain radiography

رادیوگرافی شکمی یک نمای کلی از ساختار های اسکلتی و داخل شکمی را در دسترس قرار میدهد. این عکس مقدمه ای بر عکس برداری اورولوژی میباشد. در این عکس مجاری ادراری از جمله کلیه حالب مثانه قابل مشاهده می باشد. نقاط سیاه رنگ نشان دهنده فضای خالی( هوا) نقاط استخوانی سفید رنگ و بافت های نرم خاکستری رنگ می باشد.

محتوای اسلاید ۳۰

کانکشن ها

گاهی نیاز به ورود فورسپس، کوتر و. . . به درون شیت است که در این مواقع وسیله یی به نام bridge به سر پروگزیمال شیت متصل شده و از طریق آن امکان ورود تلسکوپ به همراه سایر ابزار های آندوسکوپی ایجاد می گردد.
کانکشن : رابطه بین لنز و شیت می باشد

انواع : بدون راه( فقط محل ورود لنز) ،  تک راه( راه اضافی برای ورود ابزار یا خروج استنت)، چند راهی

ارتباط کانکشن با لنز : کانکشن و لنز با استفاده از یک اهرم یا قفل فشاری در هم قفل می شود. در هنگام کار کردن حتما باید لنز و کانکشن در هم قفل شود تا از افتادن لنز خودداری شود.

سیستوسکوپ انعطاف پذیر از هر نوع که باشد نیازی به شیت ندارد و مستقیما وارد پیشابراه می گردند.
Deflector ‏نوعی شیت است که از طریق آن ها علاوه بر تلسکوپ، سایر ابزار ها مثل فورسپس و پانچ ها را نیز می توان وارد پیشابراه یا مثانه نمود.

محتوای اسلاید ۶۲

 انواع برش ها

۱.سابکوستال : در مواردی که تصاویر رادیوگرافی نشان می دهد که کلیه ها در موقعیت پایین تر قرار داشته یا جراح قصد دسترسی به بخش میانی حالب را دارد اندیکاسیون دارد. خط برش به طور مورب از غلاف رکتوس و عضله ساکرواسپاینالیس امتداد می یابد. عضله لاتیسموس دورسی ،مایل خارجی و مایل داخلی توسط کوتر برش داده می شود. جهت نیاز به اکسپوز بیشتر عضله عرضی شکمی نیز برش داده می شود.

۲.ترنس کوستال : جهت اکسپوز کامل کلیه  موارد بالا بودن کلیه و نیاز به برش دنده اندیکاسیون دارد. برش درست روی دنده موردنظر که قصد برداشتن آن را داریم زده می شود.

۳.اینتراکوستال : معمولا بین دنده ۱۱ و ۱۲ انجام می شود.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید