جزوه درس مشاوره شغلی و حرفه ای

جزوه درس مشاوره شغلی و حرفه ای
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
21mb
نویسنده
دسته بندی
6,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی،محتوای این فایل شامل جامع ترین و بهترین جزوه درس مشاوره شغلی و حرفه ای با فرمت پی دی اف و پاورپوینت می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

منبع اصلی جزوه درس مشاوره شغلی و حرفه ای:

۱- راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل(با تجدید نظر کلی و اضافات چاپ ۲۴) نویسنده دکتر شفیع آبادی
2- نظریه های مشاوره شغلی(مسیر تکامل انتخاب شغل) نویسندگان دکتر سمیعی، باغبان، عابدی و حسینیان

بخشی از متن پاورپوینت:

نظریه رنگهای واقعی

فرض های زیر بنایی نظریه:

۱- همانگونه که افراد به هم شباهت دارند از یکدیگر متمایز و متفاوتند.

۲- افراد بر اساس شخصیت خود رفتار، مهارت ها، نیازها و انگیزه های متفاوتی دارند.

۳- شخصیت هر فرد می تواند براساس یک رنگ تعریف شود.

۴- رفتار هر فرد ناشی از رنگ شخصیت اوست.

نظریه رنگ های واقعی از جمله نظریه هایی است که می تواند فهم رفتار آدمی را امکان پذیر سازد، بر اساس عقاید:

بقراط (چهار مزاج)

کارل یونگ(۱۹۲۱) (تفکری/احساسی) (حسی/شهودی)

(درونگرا/برونگرا) (باساختار/منعطف)

ایزابل مایرز، کاترین بریگز(۱۹۵۰) (۱۶ تیپ شخصیت)

دیوید کرسی(۱۹۷۶) (چهار خدای افسانه ای یونانیان)

کرسی و ماریلین بتز (۱۹۷۸) توسعه و مشخص کردن خصوصیات

دان لوری (۱۹۷۸) با چهار رنگ توصیف کرد.

در این نظریه بجای اصطلاحات پیچیده به توصیف شخصیت بر اساس یک رنگ پرداخته شده است، وافراد بسته به نوع محیطی که پیرامون شان قرار دارد در اکثر اوقات رفتار خاصی را از خود نشان می دهند.

نظریه رنگ های واقعی لوری شباهت ها وتفاوت های آدمیان را بر می شمارد وعلاوه بر اینکه یک نفر را از سایر افراد یا یک رنگ را از سایر رنگ ها مجزا می کند، شباهت های افراد درون یک رنگ را هم نشان میدهد. در این پست به خصوصیات و ویژگی های هر رنگ وشخصیت افراد آن رنگ می پردازیم.

رنگهای واقعی

نارنجی

بالغ بر۳۸٪ مردم دنیا نارنجی می باشند.

این افراد خودانگیخته، پرانرژی، فعال،اهل تفریح

اهل رقابت، حادثه جو و خطر کردن

تابع قانون، نظم و مقررات نیستند.

یادگیری همراه با عمل

محدودیت های محیط، بی احترامی، تجزیه و تحلیل زیاد بی رغبت و انگیزه شان می کند.

می توان به آنها نسبت داد:

بسیار بازیگوش، سربه هوایی، فریبندگی ، خلاقیت و تکانشی میباشند.

ارزشها و نیازهای افراد نارنجی، مهارت و آزادی است.

دوست نداشتن محدودیت

دوست داشتن جایزه های محسوس و قابل لمس

متمایل به کارهای اقتصادی

قدر دان از بازخوردهای سریع

کارایی بالا در محیط های غیر منظم

از محیط های آکادمیک و منظم خوششان نمی آید.

….

تصاویر بخشی از فایل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید