جامع ترین پاورپوینت اصول و مبانی تربیت‌ بدنی پیام نور

جامع ترین پاورپوینت اصول و مبانی تربیت‌ بدنی پیام نور
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت اصول و مبانی تربیت‌ بدنی پیام نور می باشد که با فرمت ppt در ۸۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

فهرست فصول :

فصل اول

حرکت، بازی، تربیت ‌بدنی و ورزش

فصل دوم

تربیت‌بدنی و ارتباط آن با علوم

فصل پنجم

اهداف تربیت‌بدنی و ورزش

فصل ششم

تربیت‌بدنی و تاریخ

فصل هفتم

نقش تربیت‌بدنی در تعلیم و تربیت

فصل هشتم

نقش تربیت‌بدنی در مسائل زیستی، روانی و اجتماعی

محتوای اسلاید ۴

تربیتبدنی و ورزش در تمدن های اولیه

نظر سقراط درباره تربیت بدنی

  • از آنجا که وی از طرف حکومت وقت از موعظه کردن منع شده بود، لیکن اغلب او را می‌دیدند که در میدانهای ورزشی بین جوانان گردش کرده و با ‌آنان صحبت می‌کند. نتیجه می‌گیریم که بدنهای ورزیده از نظر سقراط اهمیت خاصی داشته است. وی زیباییهای عضلات را تمجید نموده است و مهمترین اصل در زندگی را سلامتی دانسته، که از طریق ورزش آن را می‌توان به دست آورد.

محتوای اسلاید ۴

جهان و هستی از دیدگاه رئالیسم اسلامی

  • اسلام برای هستی واقعیتی قائل است ـ اصالت در خارج از آن هستی است. ماهیات یا حدود موجودات، اموری وجودی نیستند، بلکه امور عدمی هستند. وجود عینی در عین کثرت واحد است و در عین وحدت کثیر یعنی واقعیت خارجی از مراتب مختلف وجودی برخوردار است. هیچ پدیده‌ای بدون علت غایی (مقصد وجود) و علت فاعلی (مبدأ وجود) قابل تصور نیست.

ماهیت معرفت از دیدگاه رئالیسم اسلامی

  • معرفت حقیقی، نسبت به واقعیت امکان‌پذیر است. انسان به طور اجمالی به ماهیت اشیا نائل می‌شود اما به طور دقیق با تحدید۱ منطقی می‌توانیم به شناخت ماهیت اشیا برسیم. انسان در لحظه تولد هیچ‌گونه علم نسبت به جهان خارج ندارد. در صورتی که با اشیای پیرامون مواجه شود طی مراتب ادراک حسی (ادراک ناشی از احساس)، ادراک خیالی (تصوراتی که از اشیا در حافظه داریم) و ادراک عقلی (مفهوم‌سازی، دسته‌بندی اشیا و …) به علم نائل می‌شود.
  • معیار حقیقی بودن معرفت (علم اکتسابی) انطباق آن با واقعیت خارجی است. بنابراین حقیقت یعنی ادراک صحیح که معیار آن همان انطباق با واقعیت خود آن شئ است (باقری ۱۳۶۸)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.