جزوه روانشناسی اخلاق

جزوه روانشناسی اخلاق
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه روانشناسی اخلاق

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل جزوه روانشناسی اخلاق بهمراه نمونه سوالات در ۲۹ صفحه مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است. امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن جزوه:

روان شناسی اخلاق

روان شناسی اخلاق حوزه میان رشتهای از دانش است. یک قلمرو پژوهشی در روان شناسی و فلسفه که از یک سو با منابع تجربی علوم انسانی و سوی دیگر با منابع متفکران و اندیشمندان حوزههای فلسفی از مفهوم اخلاق مرتبط است، از پژوهش پرورش اخلاقی تا هر موضوعی در محل تلاقی علم اخلاق و علم روان شناسی وظیفۀ ذهن.

برای اینکه ارتباط علم اخلاق و علم روان شناسی معین بشود ، لازم است ابتدا به تعریف هر یک از آن دو پرداخته شود و بعد به ارتباط آنها اشاره گردد.

علم روان شناسی

روان شناسی دانشی است که با استفاده از روش های علمی به پژوهش ، بررسی و مطالعه رفتار و روان و فرایندهای روانی (ذهنی) می پردازد.
بنابراین موضوع روان شناسی ، رفتار و فرآیندهای ذهنی است . منظور از رفتار در روان شناسی ، آن دسته از فعالیت های جاندار است که به وسیله یک جاندار دیگر یا با دستگاه های آزمایشگاهی قابل مشاهده است ، و منظور از فرایندهای ذهنی یعنی آن دسته از فعالیتهای جاندار که قابل مشاهده مستقیم نیست ولی میتوان آن را از روی آثارش در رفتار جاندار استنباط کرد.

علم اخلاق

واژه اخلاق جمع خُلق به معنای خوی و خصلت است؛ نیرو ، سرشت باطنی و صفات درونی انسان که در وجودش راسخ باشد و به راحتی زایل نشوند، به گونه ای که انسان، بی درنگ و بدون اندیشه، کار پسندیده و یا ناپسند را انجام دهد.

برخلاف خَلق که به شکل ظاهری و صورت محسوس و قابل درک رویت با چشم ظاهری گفته می شود، خُلق به معنای صورت درونی و باطنی و نا پیدای آدمی به کار میرود که تنها با دیدۀ بصیرت قابل درک است.
گاه منظور از اخلاق در اصطلاح اندیشمندان هرگونه صفت نفسانی است که موجب پیدایش کارهای خوب یا بد می شود؛ چه آن صفت نفسانی به صورت پایدار و راسخ باشد و چه به صورت ناپایدار و چه از روی تأمل و اندیشه صادر شود یا بدون تفکر و تأمل.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.