نانو در بسته بندی مواد غذایی

نانو در بسته بندی مواد غذایی
نوع فایل
word
حجم فایل
216kb
نویسنده
دسته بندی
4,500 تومان

مقاله نانو در بسته بندی مواد غذایی با فرمت ورد در ۱۸ صفحه قابل ویرایش

مقدمه نانو در بسته بندی مواد غذایی:

نانو تکنولوژی، فناوری جدیدی است که همه دنیا را فرا گرفته است و به بیانی دقیق تر می توان گفت که نانوتکنولوژی بخشی از آینده نیست بلکه همه آینده است. نانوتکنولوژی توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستم های جدید و در دست گرفتن کنترل این سیستم ها در سطح مولکولی و اتمی و استفاده از خواص مواد تولیدی در مقیاس نانو است.

نانوتکنولوژی می تواند برای توسعه مواد در اندازه های کوچک، بهسازی، کنترل و انتقال محموله، شناسایی آلودگی و ابداع نانو ابزارهایی برای زیست شناسی سلولی و مولکولی مورد استفاده واقع شود. این تکنولوژی شامل ابداع، استفاده از مواد آلی و غیرآلی در مقیاس نانو است. نانو تکنولوژی نوید بخش روش هایی برای طراحی نانو مواد است و مواد ساخته شده با استفاده از فناوری نانو سازگار با ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیی هستند و توسط ساختارهای مولکولی و دینامیکی مشخص و از پیش تعیین شده ای کنترل می شوند، دراین تکنیک ها قبل از تشکیل فرآورده ژن ها دچار تغییر می شوند.

یکی از مهم ترین بخش های صنعت تمام کشورها که با امنیت غذایی در ارتباط است صنایع غذایی می باشد . با کمبود منابع غذایی و افزایش جمعیت ونیزشیوع گسترده بیماری های غذایی، توسعه این بخش از صنعت ضروری به نظر می رسد. استفاده از فناوری های نوین در این بخش رویکردی جدید است که می تواند مورد توجه قرارگیرد. همگرایی فناوری نانو و علم غذا منجر به بروز قابلیت های فراوانی می شود.دستکاری در پلیمرهای غذایی و مجموعه های پلیمری باعث بهبود کیفیت غذا و سلامتی بیشتر مصرف کنندگان می شود. نانوتکنولوژی می تواند موادی با ویژگی های خود جمع کن،  خود التیام بخش و خودنگهدارنده تولید کند ، این ویژگی ها همگی در صنایع غذا کاربرد های فراوان دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید