جزوه مهارتهای مسئله یابی و تصمیم گیری word

جزوه مهارتهای مسئله یابی و تصمیم گیری word
نوع فایل
word
حجم فایل
862kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

جزوه مهارتهای مسئله یابی و تصمیم گیری word

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه مهارتهای مسئله یابی و تصمیم گیری می باشد که با فرمت word در ۲۲ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه مهارتهای مسئله یابی و تصمیم گیری:

تعریف تصمیم گیری

جوهره تمام فعالیتهای مدیریت تصمیم گیری است. در تعیین خط مشی های سازمان، در تدوین هدفها، طراحی سازمان، انتخاب، ارزیابی و در تمامی افعال و اعمال مدیریت تصمیم گیری جزء اصلی و رکن اساسی است.

فرآیند تصمیم گیری: عبارت است از انتخاب یک راه از میان راههای مختلف.

نکته ۱: به اعتقاد جرج هوبر، مسئله یابی، تصمیم گیری، انتخاب و حل مسئله با هم تفاوت دارند.

نکته ۲: تصمیم گیری جزء اصلی مدیریت است.

تعریف تصمیم گیری: تصمیم گیری فرآیندی را تشریح می کند که از طریق آن، راه حل مسئله معینی انتخاب میگردد.

انتخاب: به مجموعه فعالیتهای فرد بر میگردد که موجب انتخاب یک راهکار از مجموع راهکارهای بدیل میشود. بنابراین انتخاب کردن جزئی از تصمیم گیری است.

فرآیند حل مسئله: به یک دسته فعالیتهای گسترده ای که به منظور یافتن و اجرای راه حل برای اصلاح یک وضعیت نامطلوب انجام می شوند، فرآیند حل مسئله گفته میشود. به عبارت دیگر حل مسئله به مفهوم یافتن جواب (هایی) برای یک سؤال است.

موقعیت شناسی: همیشه مشخص نیست وضعیتی را که مدیر با آن روبرو می شود. نمایانگر یک مسئله است یا یک فرصت؟

برخی از مدیران بر این باورند که «در دل هر مسئله، فرصتی نیز نهفته است».

بحران: پیش آمدن حادثهای ناگهانی از قبیل آتش سوزی یا ورشکستگی یکی از صاحبان عمده مواد اولیه و مانند آن که به رسیدگی و تصمیم گیری فوری نیاز دارد.

مسئله: جریانی که از دادههای اطلاعاتی مکرر و مبهم ناشی از انباشتگی حوادث متعدد آشکار می شود، مدیران مسئله را چیزی میدانند که توان سازمان را در مسیر نیل به اهداف به خطر بیندازد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.