دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه گل و گیاهان زینتی بخش عمومی دانشگاه تهران ویرایش جدید می باشد که با فرمت پی دی اف در ۵۶ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.
جزوه گل و گیاهان زینتی دانشگاه تهران:
مقدمه
گلکاری بخشی از فعالیت باغبانی است که در آن کاشت گل و گیاهان زینتی شامل گروه گیاهان برون خانه ای گیاهان باغچه ای، درختان و درختچه های زینتی، چمن ها،…، گروه گیاهان درون خانه ای گیاهان گلدانی و شاخه بریدنیها در بعد تولید تجاری و یا تفننی در باغ، باغچه، مزرعه و یا گلخانه اتفاق میافتد. تولید کننده های تجاری گل و گیاهان زینتی موسسه های تحقیقاتی و دانشکده های علوم باغبانی با تمرکز بر اصلاح گونه های گیاهی زینتی سبب توسعه این فعالیت شده اند. گونه های اصلاح شده دارای رنگ و فرم جذاب، عادت رشد مطلوب، ماندگاری و طول دوره گلدهی طولانی، دارای مقاومت به آفات و بیماریها، و یا توانایی گلدهی در شرایط نامطلوب میباشند.
تاریخچه کشت گیاهان زینتی به استفاده در باغ های معلق بابل و اولین استفاده از گلخانه برای کاشت گیاهان زینتی به حدود ۳۰ سال بعد از میلاد توسط امپراطوری روم بر میگردد. گلکاری امروز برآیند کاربرد علوم و فنون در تلفیق با هنر در راستای دریافت حرفه و شغل مناسب میباشد. فعالیتهایی نظیر اصلاح بررسی تنوع ژنتیکی، انتخاب، تلاقی، بومی سازی، و.. تکثیر به روشهای رویشی و زایشی، ریز ازدیادی، و…کاشت تیمار های پیش از کاشت نهاده های تکثیر، بسترهای کشت، و…داشت آبیاری، کوددهی، وجین، مبارزه با آفات و بیماریها، کنترل رشد و هرس و…برداشت مرحله رشد، زمان و روش برداشت پس از برداشت جدا سازی ، درجه بندی ، بسته بندی ، تیمارها، حمل و نقل، بازاریابی و بازار رسانی در گلکاری مورد توجه میباشند.
نگاهی به آمار و ارقام مربوط به گل و گیاه:
تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی به دلیل نقش بارز آن در اقتصاد جهانی و اهمیتی که در اشتغالزایی دارد به یک صنعت رقابتی تبدیل شده است که یکی از مشخصه های آن تخصصی بودن تولید و فروش به سبب رقابت جهانی آن است.گلکاران منطقه ای نه تنها باید به رقابت با تولید کننده های محلی، بلکه باید به رقابت در سطح جهانی فکر کنند. با این حال عمده تجارت جهانی گیاهان زینتی در یک نوار منطقه ای سازمان یافته است. آسیا و اقیانوسیه بزرگترین منابع بازار ژاپن و هنگ کنگ هستند، اتحادیه اروپا از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین تغذیه میشود و کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کلمبیا، کاستاریکا و اکوادور تامین کننده محصول بازارهای کانادا و امریکا محسوب میشوند …
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.