خلاصه کتاب‌ درآمدی به فلسفه نقیب زاده

خلاصه کتاب‌ درآمدی به فلسفه نقیب زاده
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل خلاصه کتاب‌ درآمدی به فلسفه میرعبدالحسین نقیب زاده (فقط بخش سوم کتاب ) در ۴۰ صفحه حاوی نکات مهم و کلیدی بهمراه نمونه سوالات تالیفی و جزوه درس آشنایی با فلسفه اسلامی منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور و همچنین نمونه سوالات امتحانی پایان ترم ادوار گذشته مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf تهیه و تدوین گردیده است.

نکته:طبق منابع ، بخش سوم این کتاب برای امتحان پایان ترم مطالعه شود (بقیه بخش ها حذف می باشد).

مروری بر کتاب درآمدی به فلسفه

بخش اوّل

شامل تعاریفی از فلسفه و فلسفه‌ی اخلاق و دیدگاه‌های فیلسوفانی هم‌چون سقراط، افلاطون، ارسطو، اپیکور، ابن‌‌‌‌ِ مسکویه، اسپینوزا و مکاتبی هم‌چون سگ‌واران، رواقیان و بررسی سودگرایی در پیوند با خوشی‌گرایی و اخلاقِ انسان‌گرایانه است.

بخش دوّم کتاب

فلسفه‌ی سیاسی است. نویسنده در تعریف فلسفه سیاسی می‌نویسد:
«فلسفه‌ی سیاسی، پرداختن به پرسش‌های بنیادین است درباره‌ی جامعه، دولت، آیین کشورداری، هدف زندگی اجتماعی، و نیز حقوق و وظایف فرد و جامعه نسبت به یکدیگر.»

در این بخش، شما به طور مختصر، با دیدگاه‌های فلاسفه‌ای هم‌چون افلاطون، ارسطو، فارابی، توماس هابز، جان لاک، جرمی بنتام، جان استوارت میل، هگل و مارکس حول فلسفه‌ی سیاسی، آشنا می‌شوید و سیر تحول تاریخ فلسفه و تحول اندیشه دموکراسی و ایدئولوژی فاشیسم و کومونیسم را درمی‌یابید.

در بخش سوم

که نگاهی به متافیزیک و تاریخ‌شناسی است، خواننده با آراء فیلسوفانی مانند پلوتینوس، بوعلی سینا، سهروردی، ملاصدرا، دکارت، لایبنیتس، جورج برکلی، دیوید هیوم، کانت، پیرس، جیمز، دیوئی، هانس دریش، برگسمن، شوپنهاور، نیچه و همچنین آغاز فلسفه، فلسفه در جهان مسیحی و اسلامی، سیر فلسفه در سده‌های میانه در اروپا و متافیزیک در دوره‌ی پس از کانت، نمودشناسی، فلسفه‌ی تحلیلی، فلسفه هستی، پوزیتیویسم منطقی و پراگماتیسم آشنا می‌شود. از میان فلاسفه‌ی غرب، دیدگاه‌های مارتین هایدگر در این کتاب بررسی نشده است.

نمایه مفهوم‌ها و نمایه نام‌ها در آخر کتاب، به ارزش این کتاب افزوده است و دست‌رسی خواننده به مطالب کتاب را آسان می‌کند.

در این کتاب که مکاتب، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های فلاسفه را به طور اجمالی بررسی کرده است، جای خالی اندیشه‌های فلاسفه‌ی شرق و مکاتب شرقی به چشم می‌خورد. گرچه افرادی هم‌چون داریوش شایگان و رضا علوی در این زمینه پژوهش‌‌های ارزش‌مندی را انجام داده‌اند، امّا هنوز فلسفه شرق میان علاقه‌مندانِ فلسفه کمی ناآشناست.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید