خلاصه کتاب جامعه شناسی آموزش و پرورش علاقه بند ویرایش جدید
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب و جزوه ویرایش جدید درس جامعه شناسی آموزش و پرورش منبع کتاب جامعه شناسی آموزش و پرورش دکتر علی علاقه بند بهمراه ارائه تحقیق های مربوط به این درس می باشد که با فرمت pdf و word تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
خلاصه کتاب جامعه شناسی آموزش و پرورش علاقه بند ویرایش جدید
فصلهای خلاصه کتاب بدین قرار است:
اول: جامعه و آموزش وپرورش
دوم: جامعه شناسی و آموزش و پرورش
سوم: نهاد آموزش و پرورش
چهارم: آموزش و پرورش در آرای پیشگامان جامعه شناسی
پنجم:رویکردهای نظری در جامعه شناسی آموزش و پرورش
ششم: نظریه های آموزش و پرورش آموزشگاهی
هفتم: هدفها و کارکردهای آموزش و پرورش رسمی
هشتم: جامعه پذیری
نهم: پرورش سیاسی
دهم: آموزش و پرورش و قشربندی اجتماعی
یازدهم: آموزش و پرورش و تعییر اجتماعی
دوازدهم: تحول جامعه شناسی آموزش و پرورش
بخشی از متن خلاصه کتاب:
فصل دوم : جامعه و آموزش و پرورش
استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموع باورها، ارزش ها، رفتارها، گرایشها، دانشها و مهارتهای آن به نسل های جدید منتقل شود. ساخت وکار (mechanism) یاوسیله این انتقال، آموزش پرورش است.
آموزش و پرورش به معنی اعم، مترادف با جامعه پذیری است، یعنی، فراگردی که افراد از طریق آن به یادگیری نقشها، قواعد، روابط و بطور کلی، فرهنگ جامعه خود میپردازند.
و به معنی اخص، فراگردی است که افراد به واسطه آن در وضعیتهای اجتماعی سازمان یافته، در معرض آموزش منظم دانشها، مهارتها، رفتارها و گرایش های معین قرارمیگیرند.
در هر جامعه، این وضعیتها در قالب نظام آموزش و پرورش و سازمانهای رسمی آن تشکل مییابند.
نظام آموزش و پرورش، پدیده ی عامی است که در تمام جوامع امروز حضوردارد ولی با وجود این که ساختار و طرز کار آن از جامعه ای به جامعه ی دیگر متفاوت است اما دارای ویژگی مشترکی درهمه جوامع می باشد.
پیدایی و و توسعه ی این نظام ها حاکی از اهمیت وضرورت انتقال و حفظ میراث فرهنگی، القای الگوهای فکری و ارزش های اجتماعی، توسعه و ترویج دانش هاوفنون در هر جامعه است. برای درک ضرورت و نحوه ی شکل پذیری و رواج آن لازم است تآملی اجمالی به پیدایی و سیر تحول تعلیم و تربیت از جامعه ی ابتدایی تا جامعه ی پیچیده ی امروز داشته باشیم.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.