خلاصه کتاب روانشناسی شناختی دکتر حسین زارع

خلاصه کتاب روانشناسی شناختی دکتر حسین زارع
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

خلاصه کتاب روانشناسی شناختی دکتر حسین زارع

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب روانشناسی شناختی دکتر حسین زارع و دکتر علی اکبر شریفی در ۶۳ صفحه شامل ۱۱ فصل حاوی نکات مهم و کلیدی منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

کتاب روانشناسی شناختی دکتر حسین زارع

«روان‌شناسی شناختی» اثر دکتر حسین زارع، علی اکبر شریفی از کتاب‌های تخصصی انتشارات پیام نور برای رشته روان‌شناسی است. روان‌شناسی شناختی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به بررسی علمی فرایندهای ذهنی از قبیل توجه، تمرکز، ادارک، حافظه، بازشناسی، تصویرسازی ذهنی، هوش مصنوعی، استدلال، قضاوت، حل مسئله، تصمیم‌گیری، تفکر و زبان می‌پردازد. موضوعاتی از این قبیل که انسان چگونه به درک، تشخیص و حل‌مسئله می‌پردازد و اینکه ذهن چگونه اطلاعات دریافتی از حواس گوناگون را درک می‌کند و یا اینکه حافظه انسان چگونه عمل می‌کند. چرا برخی خاطرات را به یاد می‌آوریم و برخی دیگر را فراموش می‌کنیم و چگونه انسان زبان را می‌آموزد و گفتار دیگران را درک می‌کند. این موارد از عمدهٔ مسائل قابل توجه دانشمندان این رشته است.

این کتاب شامل سه بخش است. در بخش فرایندهای شناختی پایه، بعد از مقدمه‌ای بر روان‌شناسی شناختی، در فصول جداگانه به توجه، ادراک و حافظه پرداخته شده‌ است. بخش دوم با عنوان زبان و شناخت شامل فصول درک زبان، تولید زبان و زبان در بافت است و نهایتاً در بخش پایانی این کتاب با عنوان فرایندهای عالی شناخت به موضوع استدلال، قضاوت، حل مسئله، تصمیم‌گیری و شناخت و هیجان اختصاص یافته است.

مطالب خلاصه کتاب در ۱۱ فصل گردآوری و تدوین شده‌اند که عناوین‌شان به ترتیب عبارت‌ است از:

فصل اول: مقدمه ای بر روانشناسی شناختی

فصل دوم: توجه

فصل سوم: ادراک

فصل چهارم: حافظه

فصل پنجم: درک زبان

فصل ششم: تولید زبان

فصل هشتم: استدلال

فصل نهم: قضاوت

فصل دهم: حل مسئله

فصل یازدهم: تصمیم گیری

فصل دوازدهم: شناخت و هیجان

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید