خلاصه کتاب روان پرستاری ۲ کوشان

خلاصه کتاب روان پرستاری ۲ کوشان
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
19mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

خلاصه کتاب روان پرستاری ۲ کوشان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه برخی فصول کتاب بهداشت روان ۲ ( روان پرستاری ) کوشان ویرایش سال ۹۹ می باشد که در قالب فایل ppt و pdf با کیفیت عالی توسط تیم وب سایت ما تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

فهرست فصول خلاصه کتاب بهداشت روان۲ ( روان پرستاری ) کوشان:

فصل۲: درمان ها در روان پزشکی

فصل۳: طیف اسکیزوفرنی

فصل۴: اختلالات افسردگی

فصل۵: دو قطبی و اختلالات مرتبط

فصل۶: اختلالات اضطرابی

فصل۷: وسواسی – اجباری و اختلالات مرتبط

فصل۸: اختلالات مرتبط با آسیب و عامل استرس زا

نگاهی بر کتاب :

این کتاب بر اساس DSM-5 نگاشته شده است. کتاب پیش رو مطابق با آخرین سرفصل تعیین شده جهت واحد درسی بهداشت روان از سوی شورای عالی برنامه ریزی – کمیته تخصصی پرستاری تدوین شده است. با انتشار ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی که زبان مشترک متخصصین بالینی است و مبنای تشخیص های روان پزشکی در مراکز درمانی قرار می گیرد به تبع آن کتاب روان پرستاری و بهداشت روانی ۲ مورد بازبینی قرار گرفت. در این ویرایش محتوای کمی و کیفی افزایش یافته و از منابع جدید و معتبر روان پرستاری، روان پزشکی و روان شناسی استفاده شده است.

بعلاوه، در این بازنگری افزایش دانش و مهارت دانشجویان در ارائه مداخلات پرستاری موثر و با کیفیت به افراد مبتلا به اختلالات روانی و سایر مددجویان مورد توجه قرار گرفته است. به همین منظور تعدادی از رویکرد های روان شناختی، با جزییات بیشتری مورد توجه قرار گرفته است. این مبحث دانشجویان را با منشا روان شناختی اختلالات روانی آشنا می کند و به آن ها در تدوین یک برنامه مراقبتی جامع و برخورد علمی با رفتار های بیماران کمک می کند.

بخشی از متن فایل:

اختلالات اضطرابی Anxiety disorders

اضطراب عبارت است از یک احساس ناخوشایند ذهنی، ناراحتی، تنش و دلواپسی مبهم که با یک یا چند علامت جسمی همراه است‌‌؛ مثل احساس خالی شدن سر دل، تنگی قفسه سینه، تپش قلب، تعریق، سردرد و بی قراری.

اختلالات اضطرابی:

  • اضطراب مانند درد یک علامت هشدار دهنده است و خبر از خطر قریب الوقوع می دهد.
  • اضطراب خاصیت نجات دهنده زندگی را دارد و از تهدیدهای جسمی، درماندگی، تنبیه احتمالی، ناکامی، جدایی از افراد مورد علاقه و بالاخره تهدید تمامیت شخصیت فرد را خبر می دهد به فرد را به اتخاذ تدابیر ضروری برای مقابله با تهدید و کاستن از نتایج آن بر می انگیزد.
  • بنابراین عدم احساس اضطراب در موقع رویارویی با وضعیت بالقوه خطرناک می تواند فاجعه بار باشد…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.