خلاصه کتاب سنجش و اندازه‌گیری حسین زارع

خلاصه کتاب سنجش و اندازه‌گیری حسین زارع
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
32mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

خلاصه کتاب سنجش و اندازه‌گیری حسین زارع

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب سنجش و اندازه‌گیری تألیف حسین زارع، علی مصطفایی، حسن امین‌پور (فصل ۴ موجود نیست) در قالب فایل PDF و PPT بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

خلاصه کتاب سنجش و اندازه‌گیری حسین زارع ، علی مصطفایی، حسن امین‌پور

ویژه دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور با کد رشته ۱۲۱۱۶۲۷ 

بخشی از متن فایل:

فصل پنجم :نوشتن سوال های انشایی

۱_۵ :آزمون های انشایی

آزمون های انشایی یا گسترده پاسخ آزمونهایی هستند که در آنها سوال ها در اختیار آزمون شوند گذاشته میشود و او جواب سوال هارا خود آماده میکند و در برگه امتحانی مینویسد. بسیاری از معلمان از این آزمون برای اندازه گیری اطلاعات واقعی استفاده میکنند. این کار برای سنجش توانایی خلاصه کردن یک داستان به زبان خود بیان علل یک رویداد تاریخی یا گام های یک فرایند علمی که میتوان آنهارا به کمک نوشتن نشان داد، قطعا مفید است. هر چند اندازه گیری دانش اطلاعات واقعی به کمک آزمون های انشایی مفید و معتبر است ولی کارایی آزمون های انشایی، خیلی بیشتر از این هاست.

۲_۵ :انواع آزمون های انشایی

آزمون های انشایی به دو دسته گسترده پاسخ و محدود پاسخ تقسیم میشوند. نمونه ای از امتحان های باز پاسخ عبارتند از: امتحان های آخر ترم مقاله های ترمی یا آزمون های کتاب باز که از نظر تعداد صفحات انعطاف پذیرند. آزمون گسترده پاسخ و یک صفحه ای یا کمتر از آن آزمون های محدود پاسخ نامیده میشوند.

۳_۵: آزمون های انشایی گسترده پاسخ

آزمون های انشایی گسترده پاسخ برای سنجش توانایی ارزیابی کردن تحلیل کردن و …مناسب ترند. در آزمون گسترده پاسخ برای پاسخ آزمون شوندگان هیچ محدودیتی وجود ندارد و او آزاد است بنا بر خواست خود پاسخ را سازمان دهد. در واقع مشخصه بارز آزمون انشایی آزادی عمل در پاسخ دهی است. دانش آموزان در نوشتن و ارائه عقاید خود آزادند. این آزادی عمل ارزش سوال هارا بالا میبرد اما دشواری نمره گذاری آن را تا حد ابزاری برای اندازه گیری دانش آموزان واقعی پایین می آورد.

بهتر است دانش آموز واقعی به وسیله آزمون های عینی اندازه گیری شوند و آزمون های انشایی برای اندازه گیری آن دسته از توانایی ها مورد استفاده قرار گیرد که به کمک دیگر آزمون ها به راحتی قابل اندازه گیری نیستند. به عبارت دیگر آزمون های انشایی نیز ممکن است از کیفیت بالا یا پایینی برخوردار باشند. سوالهای خوب توانایی شناختی پیچیده را اندازه میگیرد و سوالهای ضعیف فقط به اندازه گیری اطلاعات ساده میپردازد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید