دانلود جزوه اصول فقه دانشگاهی شب خیز 

دانلود جزوه اصول فقه دانشگاهی شب خیز 
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 6,500 تومان٪34 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی، محصول مورد نظر دانلود جزوه اصول فقه ۱ رشته حقوق و داوطلبان آزمون‌ وکالت منبع کتاب: اصول فقه دانشگاهی آقای شب خیز می باشد که با فرمت پی دی اف در ۴۳ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه اصول فقه دانشگاهی شب خیز :

جلسه اول
*اصول فقه ترکیبی از واژ ه ی اصول و فقه است
اصول : جمع مکسر اصل به معنی ریشه ، پایه ، اساس
فقه : به معنی درست فهمیدن درست درک کردن. یعنی توانمندی استنباط احکام شر عی به دانشی گفته میشود که به فهم عمیق و دقیق و در اصطلاح به دانشی گفته میشود که فقیه به وسیله آن احکام شرعی را به وسیله ادله تفصیلی بدست بیاورد و برمیگردد که تلاش فراوان داشته باشد به دانشی به حکم شرعی دقیق از روی ادله تفصیلی میباشد

اصول فقه:

به مجموعه قواعد و ضوابط و ابزارهایی که به فقیه در مسیر استنباط و استخراج احکام یاری میدهد اصول فقه گفته میشود. باید حکم درست را استخراج کند. به این دلیل به اصول فقه میگویند مبانی استنباط فقه حقوق اسلامی که برای استخراج ، فرمول الزم هست و مبنی میخواهد.

در اصول فقه ظهور کلام هر فرد حجت است یعنی اگر جمله ای گفته شد که در آن کلمه بود که دو الی سه معنا داشت و یک معنا پر رنگ بود معنای نزدیک را در نظر بگیریم و به دورتر فکر نکنیم.

موضوع علم اصول فقه

به دو دسته تقسیم میشوند:

اصولیون قدیم:

قبلا دانشمندان اصول فقه معتقد بودند که اصول همان ادلۀ اربعه است قرآن ، سنت ، اجماع ، احکام اما شهید صدر بر اساس حساب و کتاب و احتمالات ریاضی خیلی از مباحث احتمالات اصول فقه را نوشت و روش جدیدی را در کتاب هایش ایجاد کرد (ادله تفصیلی)

اصولیون جدید:

اصولیون جدید میگویند اصول فقه موضوع معینی ندارد و علومی است که هرچیزی که فقیه بتواند با استفاده از آن حکم شرعی و استنباطی را بدست آورد میشود موضوع اصول فقه میتواند کلمه عدد و یا کلام باشد صلاحیت دارد و بتواند برای استنباط حکم شرعی بکار رود

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.