پاورپوینت تدریس پودمان ۴ (مالیات بر ارزش افزوده) حسابداری بهای تمام شده

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
16mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,900 تومان٪26 تخفیف

کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت تدریس پودمان ۴ (مالیات بر ارزش افزوده) حسابداری بهای تمام شده (پایه دوازدهم فنی و حرفه ای) تدریس صفحه ی ۱۷۲  الی  ۱۹۰ می باشد که با فرمت ppt در ۱۳ اسلاید قابل ویرایش بصورت صوتی تهیه و تدوین گردیده است.امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت تدریس پودمان ۴ (مالیات بر ارزش افزوده) حسابداری بهای تمام شده:

مقدمه:

در آمدهای مالیاتی به عنوان ابزار مالی مؤثر برای تأمین مالی هزینه های ضروری دولت و تعدیل در توزیع در آمد و ثروت و هدایت فعالیت های اقتصادی جامعه به کار می رود. مالیات بر ارزش افزوده نیز نوعی مالیات بر مصرف است که در مراحل مختلف زنجیره واردات، تولید، توزیع، مصرف، به تدریج توسط بنگاه های اقتصادی  به مصرف کنندۀ نهاییً در هر مرحله از زنجیرۀ انباشته، و از هر بنگاهی به بنگاه دیگر منتقل می گردد تا نهایتا منتقل شده و توسط ایشان پرداخت شود.

تعریف نظری مالیات بر ارزش افزوده:

نوعی مالیات چند مرحله ای است که در مراحل مختلف زنجیرۀ واردات، تولید و توزیع، بر اساس درصدی از ارزش افزودۀ کالای فروخته شده یا خدمات ارائه شده درهر مرحله اخذ می گردد، ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیرۀ واردات، تولید و توزیع، به عنصر مرحلۀ بعدی زنجیره، انتقال می یابد، تا نهایتا توسط مصرف کنندۀ نهایی پرداخت گردد.

 تعریف عملیاتی مالیات بر ارزش افزوده:

مالیاتی است که کلیۀ عرضه کنندگان کالاها و خدمات (مؤدیان این نظام مالیاتی) باید علاوه بر بهای کالا یا خدمت عرضه شده به صورت درصدی از بهای فروش کالاها یا خدمات، در زمان فروش، از خریداران اخذ کند و به صورت دوره ای (فصلی) به سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

مؤدی مالیاتی:

در سازمان امور مالیاتی به ارباب رجوع یا شخص حقیقی (فرد) یا شخص حقوقی (شرکت) که مالیات از آن مطالبه می شود، مؤدی مالیاتی گفته می شود.

ممیز مالیاتی:

شخصی است که در سازمان امور مالیاتی کار تشخیص و محاسبه مالیات را برای مؤدی به عهده دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.