دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی با فرمت word قابل ویرایش

دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی با فرمت word قابل ویرایش
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل جامع ترین و باکیفیت ترین دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی می باشد که با فرمت word – قابل ویرایش در ۱۱ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی:

تربیت

می توان گفت تربیت بخش مهمی از نظام آموزش و پرورش هر جامعه را تشکیل می دهد و حرکتی تکاملی و تدریجی است به منظور هدایت فرد از آنچه هست به آنچه باید بشود. «ژان ژاک روسو» فیلسوف سوییسی قرن نوزده میگوید: «تربیت علمی است که میتواند فرد را در دایره استعداد های فطریش پرورش دهد.» چرا که هدف غایی و نهایی تعلیم و تربیت، فرد است، نه مواد درسی و به همین دلیل است که در مکتب انسان ساز اسلام تزکیه و تربیت بر تعلیم و تعلم مقدم است.

دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی

تربیت بدنی چیست؟

مسأله اصلی این است که کلماتی تحت عنوان «تربیت بدنی» به هیچ وجه معرف و مبین کل ماهیت، نتایج و اثرات آن نیست. در واقع تربیت بدنی اولین مفهومی که به ذهن متبادر میکند رشد و پرورش جسمانی – بدون توجه به و یژگی های روانی – است. به عنوان مثال «وست» و «بوچر» معتقدند: «تربیت بدنی فرایندی آموزشی تربیتی است که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد انسان از طریق فعالیت های جسمانی است . . . تربیت بدنی شامل کسب و اعمال مهارت های حرکتی، توسعه و نگهداری آمادگی جسمانی برای تندرستی و سلامت، کسب دانش های علمی درباره فعالیت های جسمانی و تمرین و توسعه تصور و ذهنیت مثبت از فعالیت های جمسانی به عنوان وسیله ای برای اجرا و عملکرد انسان است.»

دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی

«ژرژهبر» می گوید: «تربیت بدنی علمی است منظم، اصولی و تدریجی که به منظور تقویت کامل بدن، بالا بردن عوامل جسمانی، بارور نمودن استعداد ها و پرورش صفات اخلاقی از سن کودکی تا پیری ادامه دارد» به هر حال به عنوان تعریفی جامع تر میتوان گفت: «تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که از طریق حرکات مبتنی بر اصول علمی، جریان رشد و تکامل را در همه ابعاد وجود انسان (جسمانی، روانی و اخلاقی) تسهیل و هماهنگ نموده و به رشد و شکوفایی استعداد های فرد کمک می کند.»

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.