دانلود جزوه نوروسایکولوژی آمادگی کنکور دکتری رشته روانشناسی

دانلود جزوه نوروسایکولوژی آمادگی کنکور دکتری رشته روانشناسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
11mb
نویسنده
دسته بندی
40,000 تومان 22,000 تومان٪45 تخفیف

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه و نمونه سوالات نوروسایکولوژی آمادگی کنکور دکتری رشته روانشناسی می باشد که با فرمت پی دی اف تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

دانلود جزوه نوروسایکولوژی آمادگی کنکور دکتری رشته روانشناسی:

نوروسایکولوژی در واقع یکی از تخصص‌های روانشناسی است. دانشجو در این رشته به بررسی رفتارها و ارتباط آن‌ها با بخش‌های مختلف مغز می‌پردازد و درواقع ارتباط مغز و رفتار را بررسی می‌کند. بسیاری از رفتارهای به هنجار یا نابه‌هنجار ممکن است براثر آسیب‌های مغزی انجام شوند و افراد از آن‌ها بی اطلاع بمانند. در نوروسایکولوژی به این سؤال که رفتار، احساس یا اختلال ذهنی معلول یک نقص مغزی است یا خیر پاسخ داده می‌شود. تمرکز درس نوروسایکولوژی بر شناخت ساختار مغز و بررسی فرایندهای ذهنی مانند یادگیری، حل مسئله، حافظه، زبان، ادراک، تصمیم‌گیری و شناخت است و درصدد بهره‌گیری بیشتر یا ارائه معالجه برای افراد است. در میان واحدهای درسی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درس نوروسایکولوژی دیده می‌شود که پایه‌های تخصص این رشته را تشکیل می‌دهند.

سرفصل‌های درس نوروسایکولوژی

کتاب‌های مختلفی برای درس نوروسایکولوژی به چاپ رسیده‌اند که اکثراً روند آن‌ها به یک شکل پیش می‌رود و سرفصل‌های مشابهی دارند. با توجه به هدف اصلی این درس که بررسی فعالیت‌های مغزی و تأثیرات آن بر رفتار، احساس و تفکرات است، ابتدا بررسی ساختار ذهن است که از اهمیت بالایی برخوردار است. این کتاب‌ها طبق یک روند کلی ابتدا به بررسی و تعریف پیش‌زمینه‌های نظری و علمی این درس و چگونگی سیستم عصبی می‌پردازند و بعد به‌صورت تخصصی به ساختار مغز می‌پردازد.
این روند از بخش‌های بیرونی‌تر و قشری مغز شروع می‌شود و تا نواحی مختلف و اختلالاتی که در هر یک از بخش‌های مغز اتفاق می‌افتند ادامه می‌یابد. در بخش‌های پایانی کتاب منبع می‌توانید کارکردهای مغز ازجمله حافظه، زبان، ادراک، هیجان دیداری و… را به‌صورت کامل بخوانید و سپس با نوروسایکولوژی و اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی مرتبط با مغز آشنا شوید. مواردی از سرفصل‌های مشترک را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • دستگاه عصبی
  • بافت شناسی دستگاه عصبی
  • گیرنده‌ها و عمل کننده ها
  • فیزیولوژی سلول عصبی
  • انتقال دهنده‌های عصبی
  • مجموعه ساختارها و عملکردهای دستگاه عصبی خودکار
  • فیزیولوژی دستگاه عصبی خود مختار
  • کلیات دستگاه ارتباطی غده‌های درون ریز و هورمون ها

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.