درس اقتصاد خرد ppt و pdf

درس اقتصاد خرد ppt و pdf
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی،محتوای این فایل جزوه درس اقتصاد خرد دانشگاه آزاد ویرایش سال ۹۹ می باشد که با فرمت ppt و pdf تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت درس اقتصاد خرد ، متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

فصل ۲
تقاضا، عرضه، تعادل

ما برای اینکه بتوایم رفتار مصرف کننده را تبیین کنیم نیاز به الگو سازی داریم. الگو یک نمونه بسیار ساده شده ای از واقعیت است. برای الگو سازی نیاز به ابزار ریاضی داریم و در این مورد ما باید با یک تابع خط آشنا شویم.

به شکل رو به رو دستگاه مختصات دکارتی گفته می شود که شامل محور عمودی و محور افقی است.به خطی که این زاویه قائمه را نصف کرده است، خط ۴۵ درجه یا نیمساز می گوییم.حال اگر نقطه ی دلخواهی را مانند نقطه روی خط ۴۵ درجه انتخاب کنیم، و آنرا به طرفین عمود کنیم دو مولفه خواهد داشت یکی روی محور ها و دیگری روی محور ها

یکی از خاصیت های خط ۴۵ درجه این است که نقطه ی انتخاب شده روی آن مولفه های    و برابری دارد. یعنی فاصله برابر است با و همین قضیه برای نقطه نیز صحیح است.

فصل ۳
کشش (Elasticity)

در فصل دوم متوجه شدیم که تقاضا کالا رابطه معکوسی باقیمت کالا دارد و همچنین عرضه کالا رابطه مستقیم یا مثبت با قیمت دارد.در این فصل می خواهیم به طور دقیق بدانیم که تغییرات قیمت کالا در مقدار تقاضا چه تاثیری دارد.این مفهوم را کشش قیمتی تقاضا می گویند. به عبارت دیگر کشش عبارت است از حساسیت مقدار تقاضا نسبت به تغییرات قیمت.

به طور کلی چهار نوع کشش داریم که سه نوع آن مربوط به تقاضا و یک نوع مربوط به عرضه می باشد که آن ها را نام می بریم:

۱- کشش قیمتی تقاضا

۲- کشش درآمدی تقاضا

۳- کشش متقابل تقاضا

۴- کشش عرضه

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.