جزوه درس اقتصاد خرد دانشگاه علمی کاربردی

جزوه درس اقتصاد خرد دانشگاه علمی کاربردی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
383kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و کامل ترین جزوه درس  اقتصاد خرد استاد: مریم جعفری گلویک دکترا اقتصاد توسعه دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد که با فرمت pdf در ۱۷ صفحه مناسب آمادگی قبل از آزمون تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن جزوه درس اقتصاد خرد دانشگاه جامع علمی کاربردی:

مقدمه

دو پدیده محدود بودن امکانات بشر و نامحدود بودن نیازهای وی را میتوان دلیل پیدایش علم اقتصاد خواند. بنابراین بشر مجبور است دست به انتخاب بزند و با توجه به محدودیت منابعی که دارد برای ارضای نیازهای نامحدودش انتخاب نماید. به عبارت بهتر. مشخص است که کمیابی سبب می شود اگر زمان بیشتری برای کاری صرف میکنیم ناچار هستیم برای بقیه امور زمان کمتری تعریف نماییم.

به عبارت بهتر هر چقدر برای فعالیت اقتصادی منابع بیشتری به کار گیریم مجبور هستیم از منابع به کار گرفته شده برای بقیه امور بکاهیم و این امر یک مفهوم اقتصادی را به شما می آموزد که هر چه برای فعالیتی منابع بیشتری در نظر بگیرید یعنی آن فعالیت هزینه فرصت بالاتری دارد و در نتیجه باید آن کار را به نحو احسن و به بهترین وجه ممکن، نسبت به بقیه فعالیت ها، به سرانجام رسانید. این توضیح ما را با دو واژه مزیت مطلق و مزیت نسبی مواجه می سازد.

مزیت مطلق:

با صرف کمترین منابع تولیدی ممکن فعالیت اقتصادی انجام گیرد.

مزیت نسبی:

با کمترین هزینه فرصت فعالیت اقتصادی موردنظر صورت پذیرد.

برای درک بهتر مبحث به مثال زیر توجه نمایید:

کشاورزی در منطقه جنوب ایران را در نظر بگیرید که هم توان و امکانات تولید برنج را در دسترس دارد و هم گندم. گندم تولیدی او با کیفیت ممتاز در ایران و بالاترین قیمت در بازار به فروش می رسد به صورتی که درامدی سه برابر تولید برنج برایش ایجاد میکند…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.