دریافت پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز

دریافت پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز
نوع فایل
word
حجم فایل
70kb
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان 3,900 تومان٪29 تخفیف

دریافت پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز

کاربران گرامی،محتوای این فایل با کیفیت ترین و جامع ترین پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز می باشد که با فرمت ورد تهیه و تنظیم گردیده است.

پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز (۲۰۰۷)

پرسشنامه سرمایه روانشناختی، لوتانز (۲۰۰۷) طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ۲۴ سوال و ۴ مؤلفه امیدواری، تاب آوری، خوش بینی و خودکارآمدی می باشد و بر اساس طیف شش گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (با اعتماد یک مساله طولانی را بررسی می کنم تا یک راه حل بیابم.) به سنجش سرمایه روانشناختی می پردازد.

سرمایه روانشاختی یک حالت روانشناختی مثبت و رویکرد واقع گرا و انعطاف پذیر نسبت به زندگی است که از چهار سازه امید، خوش بینی، تاب آوری و خودکارآمدی تشکیل می شود و هر کدام از آنها به عنوان یک ظرفیت روانشناختی مثبت در نظر گرفته می شود، دارای مقیاس اندازه گیری معتبر است، مبتنی بر نظریه و تحقیق است و قابلیت رشد دارد و به طور چشمگیری با پیامدهای عملکردی ارتباط دارد. در واقع، اصطلاح سرمایه روانشناختی به مفهوم این که “چه کسی هستید(خود واقعی)” و” چه کسی می خواهید بشوید(خود ممکن)” اشاره دارد و چیزی ورای سرمایه انسانیچه چیزی می دانم ” و  سرمایه اجتماعی ” چه کسانی را می شناسم” است. به سخن دیگر، سرمایه روانشاختی افراد را به چالش می کشاند تا در جستجوی این سوال برآیند که چه کسی هستند و در نتیجه به خودآگاهی بهتر که لازمه دستیابی به هدفها و موفقیت است. ….. ).

روایی و پایایی پرسشنامه سرمایه روانشناختی

روایی ابزار جمع آوری داده

اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). روایی پرسشنامه سرمایه روانشناختی توسط اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی ابزار جمع آوری داده

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). پایایی پرسشنامه سرمایه روانشناختی از روش آلفای کرونباخ بالای ۷۰ صدم به دست آمده است.(توضیحات کامل در داخل فایل).

دریافت پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز

پایایی و روایی: دارد

نوع فایل: ورد (Word)

مولفه: دارد

نحوه نمره گذاری: دارد

تعداد صفحات: ۴

منبع: دارد

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید