دریافت پرسشنامه بهزیستی ذهنی

دریافت پرسشنامه بهزیستی ذهنی
نوع فایل
word
حجم فایل
26kb
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

دریافت پرسشنامه بهزیستی ذهنی

دریافت پرسشنامه بهزیستی ذهنی و زیر مقیاس های آن (هیجانی، روانشناختی و اجتماعی) از کی یز و ماگیارمو با فرمت word -قابل ویرایش در ۴ صفحه

دریافت پرسشنامه بهزیستی ذهنی و زیر مقیاس های آن (هیجانی، روانشناختی و اجتماعی) از کی یز و ماگیارمو

مقیاس بهزیستی ذهنی توسط کییز و ماگیارمو (۲۰۰۳) برای سنجش بهزیستی هیجانی، روانشناختی و اجتماعی بکار میرود که از ۴۵ سوال تشکیل شده است.۱۲ سوال اول مربوط به بهزیستی هیجانی میباشد، ۱۸ سوال بعدی مربوط به بهزیستی روانشناختی می باشد و در نهایت ۱۵ سوال بعدی مربوط به بهزیستی اجتماعی می باشد.

بهزیستی ذهنی به ارزیابی و درک شخصی افراد از کیفیت زندگی شان(شامل کیفیت کنش های اجتماعی، روان شناختی و عاطفی آنها) اطلاق می شود(میرزایی،۲۰۰۷) افراد با احساس بهزیستی بالا هیجانهای مثبت بیشتری را تجربه می کنند.از گذشته، آینده خودشان،دیگران،رویدادها و حوادث پیرامون شان ارزیابی مثبتی دارند و آنها را خوشایند توصیف می کنند. در حالی که افراد با احساس بهزیستی پایین موارد مذکور را نامطلوب ارزیابی کرده و هیجان های منفی مانند اضطراب و افسردگی بیشتری را تجربه می کنند.

این پرسشنامه توسط کی­یزو ماگیارمو در سال ۲۰۰۳ طراحی شد که شامل سه بعد بهزیستی هیجانی (۱۲ سوال)، بهزیستی روانشناختی (۱۸ سوال) و بهزیستی اجتماعی (۱۵ سوال) می­باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه بهزیستی ذهنی

این پرسشنامه توسط گلستانی بخت (۱۳۸۶) روی ۵۷ آزمودنی اجرا و اعتباریابی شد و ضریب همبستگی پرسشنامه بهزیستی ذهنی را ۷۸/۰ و مقیاس­های فرعی آن شامل بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را به ترتیب ۷۶/۰، ۶۴/۰ و ۷۶/۰ گزارش کرد. ضریب همسانی درونی بر اساس آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ۸۰/۰ و برای مقیاس­های فرعی آن به ترتیب ۸۶/۰، ۸۰/۰ و ۶۱/۰ به دست آمد.

تمنایی فر و معتقدی فرد (۲۰۱۴) ضریب همسانی درونی بر اساس آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ۶۳/۰ و برای مقیاس­های فرعی آن به ترتیب ۲۵/۰، ۷۰/۰ و ۶۱/۰ به دست آورد.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید