راههای پرورش تفکر خلاق در کودکان با فرمت ورد

راههای پرورش تفکر خلاق در کودکان با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
123kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه راههای پرورش تفکر خلاق در کودکان می باشد که با فرمت ورد در ۲۱ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است.

مقدمه:

یکی از مسائلی که از دیرباز ذهن اندیشمندان ، روانشناسان و دانشمندان علوم انسانی را به خود مشغول  نموده است چگونگی رشد و پرورش خلاقیت و ابتکار عمل در دانش آموزان ، نوجوانان و جوانان می باشد.

اصولا یکی از شاخصه های رشد و ارتقای علمی در هر کشوری  شکوفایی و تجلی خلاقیت و ابتکار عمل به عنوان زیر ساخت آن جامعه می باشد. جوامعی که بتوانند خلاقیت نسل جوان را احیاء و شکوفا سازند ، از میزان  قابل توجه توسعه- رشد و شکوفایی علمی برخوردار خواهند بود و بالعکس . به هر میزان که خلاقیت ، پرورش و تعالی نباید رکود علمی، صنعتی و فرهنگی را باید برای آن جامعه انتظار داشت.

خلاقیت مقوله ای است که علی رغم اهمیت فوق العاده درمباحث آموزشی سال ها زیر غبار فراموشی پنهان مانده است. اما اکنون گویا برخی بخش ها درآموزش و پرورش نقش حیاتی آن را باز شناخته اند و درصددند به مسئله خلاقیت بپردازند.

این اثر حاصل مطالعه چند کتاب در این زمینه به علاوه تجارب شخصی ده سال مدیریت است که امید است مورد توجه واستفاده علاقه مندان قرار گیرد.

خلاقیت:

خلاقیت موضوع جالب توجه و بحث برانگیزی است و همواره پرسش های زیادی دراین زمینه برای بشر مطرح بوده است.

درسه دهه اخیر عده ای از صاحبظران سعی براین داشته اند که تعاریف جامعی از خلاقیت عرضه کنند.گرچه کوشش های آنان کاملا موفقیت آمیز نبوده است ولی بررسی نتایج تحقیقات آنان می تواند ابهام تعریف خلاقیت را تا حدودی کاهش دهد.

شاید به جرات بتوان گفت که جامع ترین نظریه مربوط به خلاقیت توسط گیلفورد(۱۹۵۹-۱۹۵۰) دانشمند امریکایی عرضه شده است، گیلفورد با تحقیقات فراوان خود سرانجام به این نتیجه رسید که توانایی های فکری انسان را نمی توان دریک بعد خلاصه کرد وآن را هوش یا چیزی شبیه آن نامید

فهرست مطالب راههای پرورش تفکر خلاق در کودکان :

مقدمه………………………………………….۱
خلاقیت چیست؟……………………………….۲
سنجش خلاقیت………………………………..۵
رابطه بین هوش وخلاقیت……………………..۷
خصوصیات افراد خلاق……………………….۹
خلاقیت وآموزش وپرورش……………………۱۰
نتیجه گیری…………………………………..۱۷
منابع وماخذ…………………………………..۱۸

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید