روش تدریس زبان فارسی در ۵۱ اسلاید قابل ویرایش

روش تدریس زبان فارسی در ۵۱ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
9mb
نویسنده
دسته بندی
6,800 تومان

کاربران عزیز ، در این بخش پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی در ۵۱ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۸

ویژگی های اجتماعی کودکان دبستان:
رشد اجتماعی کودک دردوره ابتدایی بسیارسریع است ومعلمان وهمکلاسی ها درآن نقش مهمی دارند.و در مدرسه علاوه بر آموختن خواندن ونوشتن ویادگیری مطالب جدبد ،رفتارها ی اجتماعی رانیز می آموزد. رفتار اجتماعی به نوبه خود می تواند درافزایش و تقویت مهارتهای زبان یعنی گوش دادن وسخن گفتن نقش بسزایی ایفا کند.از سوی دیگر دانش آموز دبستانی علاقه فراوانی به رقابت دارد.ومی خواهد گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.دراین دوره کودک به انجام فعالیت های گروهی درکنار همسالان علاقه فراوان دارد.

محتوای اسلاید ۱۵

مهمترین اصول آموزش زبان فارسی به کودکان دبستانی:

۱-درآموزش زبان فارسی بایدبه رشدهمه جانبه ی مهارت های زبانی (گوش دادن،سخن گفتن،خواندن ونوشتن)توجه شود.

۲-همانطور که زبان دریادگیری درس های غیر زبانی مؤثر است، محتوا وفعالیت های یاددهی-یادگیری دروس غیر زبانی هم در تقویت «توانش زبانی »و«توانش ارتباطی»مؤثر هستند.

۳-مهمترین هدف دردوره دبستان ودرپایه یاول«یادگیری برای خواندن»ودرپایه های بعدی «خواندن برای یادگیری» است.

۴-در۲سال اول ابتدایی،محور اساسی آموزش مهارتهای زبانی «بازی»است.

عناوین پاورپوینت روش تدریس زبان فارسی:

دوران کودکی به سه دوره تقسیم می شود:

بحث مادرمورد دوره سوم کودکی(۷تا۱۲سالگی ) است

ویژگی های جسمی:

ویژگیهای حرکتی

ویژگی های عاطفی واجتماعی

ویژگی های اجتماعی کودکان دبستان

بازی ،سرگرمی وکودکان دبستانی:

انواع بازی وسرگرمی دردوره دبستان

ویژگی های ذهنی

طبقه بندی(دسته بندی)وآموزش مهارتهای زبانی:

ویژگی های زبان شناختی  کودکان دبستانی

کودک دردوره دبستان درمدرسه درمورد زبان باید ۳ چیز رابیاموزد:

مهمترین اصول آموزش زبان فارسی به کودکان دبستانی

زبان چیست؟

ویژگی های عمومی زبانها ی انسانی:

ویژگی های کلی زبان

ما با دو نوع «دانش زبانی» روبه رو هستیم:

زبان،نظامی ازنمادهای قردادی

درجدول زیرکارکردهای متنوع زبان ازدیدگاه مایکل هالیدی زبان شناس نامدار انگلیسی ارایه می گردد:

زبان وتفکر

زبان وطرح ریزی وتنظیم رفتار:

کدامیک ازجنبه های زبان فارسی دردورۀ ابتدایی آموزش داده می شود؟

زبان فارسی دوره ی دبستان کدام گونه ی تاریخی زبان فارسی است؟

سیرتاریخی تحول نظام نوشتاری فارسی

زبان فارسی دوره دبستان جزء کدام یک ازگونه های جغرافیایی (زبان )است؟

زبان فارسی دورۀدبستان برکدام سیاق سخن تکیه دارد

در دوره ی دبستان گونۀگفتاری مهم است یا نوشتاری؟

مهمترین مسایل ساخت آوای زبان فارسی دردوره ی دبستان چیست؟

مصوت های زبان فارسی:

فرایند تولید ناقص (پدیدۀ تشدید)درزبان فارسی:

هجا (بخش)وساخت آن درزبان فارسی:

فرایند های آوایی وآموزش زبان فارسی:

فرایند های آوایی- صرفی که دربروز مشکلات یادگیری خواندن ونوشتن به ویژه املا ی دانش آموزان نقش دارند عبارتند از:

ویژگی های نظام نوشتاری (خط)زبان فارسی:

ویژگی های خط فارسی:

اشکالات موجود درخط فارسی:

کدام یک از گونه های اجتماعی درفارسی دورۀ دبستان مورد توجه قرار می گیرند؟

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید