طبقات اجتماعی ماد و روند دگرگونی جامعه ی ماد

طبقات اجتماعی ماد و روند دگرگونی جامعه ی ماد
نوع فایل
ppt
حجم فایل
260kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی، محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت طبقات اجتماعی ماد و روند دگرگونی جامعه ی ماد می باشد که در ۲۳ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

فهرست و عناوین:

خانواده – طبقات و شکل حکومت در دوران آریاییهای قدیم

هرودت

خصوصیات اجتماعی مادها

وضع طبقات مختلف

دیدگاههایی درباره ی دگرگونی اجتماعی

عوامل بازدارنده ی دگرگونی (اسطوره ی آسیب زایی)

نظریه های اجتماعی – تاریخی ( دورانی )

از جمله درون بینیهای مهم اثر ابن خلدون موارد زیر هستند

ستیزه طلبی و واکنش : دیدگاه آرنولد توین بی

نظریه های اجتماعی – تاریخی / پیشرفتی

امیل دورکیم

منابع

بخشی از متن پاورپوینت :

خانواده – طبقات و شکل حکومت در دوران آریاییهای قدیم :

خانواده بر اقتدار پدر یا بزرگتر خانواده تشکیل شده بود . رئیس خانواده در عهود بسیار قدیم در آن واحد مجری آداب مذهبی بود زیرا در این ادوار از جهت سادگی آداب مذهبی طبقه ی روحانیون وجود نداشت . عده ی طبقات چنانکه دراوستا دیده می شود سه است : روحانیون ، مردان جنگی و برزگران که البته در دورانهای قدیم تر طبقه ی روحانیون وجود نداشت و اجرای آداب مذهبی و قربانی کردن را روسای خانواده ها بر عهده داشتند. شکل حکومت در این ازمنه ملوک الطوایفی است .

از چند خانواده تیره ای تشکیل میشد و مسکن آن ده بود که به آن ویس می گفتند . از چند تیره عشیره یا قبیله ترکیب می یافت و محل سکنای آن بلوک بود که در آن زمان به آن گئو می گفتند . چند عشیره قوم یا مردمی را تشکیل میداد و محل سکنای آن را که ولایت بود دَه یَو می گفتند . روسای خانواده ها رئیس تیره و روسای تیره ها رئیس قبیله را انتخاب می کردند . رئیس قوم یا ولایت نیز در اوائل انتخابی بود ولی چون فرماندهی لشکر را در جنگها بر عهده داشت بعدها بر اختیارات خود افزود ولی نه به اندازه ای که اختیارات روسای خانواده ها و تیره ها به کلی ملغی گردد .

رئیس تیره را ویس پَت و رئیس قوم یا مردم را دَه یو پَت می نامیدند . وقتی که چندی از مردم یا چند ولایت تحت حکومت یک نفر واقع میشدند او را شاه بزرگ می خواندند . ده یو پَت ها فی الواقع امرا یا پادشاهان کوچکی بودند که نسبت به شاه بزرگ حالت دست نشاندگی داشتند . اینها می بایست باجی بدهند یا هدایایی به دربار بفرستند و در موقع جنگ سپاهی برای شاه تهیه کنند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.